Rynek Infrastruktury
„Przeniesienie działalności Wizz Air’a z Lotniska Chopina do Modlina jest oczywistą i przewidywaną konsekwencją naszych wcześniejszych decyzji i działań. Lotnisko w Modlinie zyskuje silnego partnera i od początku istnienia zapewnia sobie znaczący poziom ruchu. Ale zadowolone mogą być również Porty Lotnicze (PPL), które zarządzają Lotniskiem Chopina i są jednym z czterech udziałowców spółki zarządzającej Modlinem.
Przypomnę, że to właśnie PPL był inicjatorem przekształcenia wojskowego lotniska nad Wisłą w cywilny port lotniczy, który od początku planowany był jako baza dla tanich i czarterowych linii lotniczych i uzupełnienie oferty Lotniska Chopina. Z naszych środków sfinansowane zostały m.in. opracowania studialne i większość dokumentacji biznesowej, projektowej i technicznej niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji. Łączne zaangażowanie finansowe PPL w ten projekt sięga dziś już blisko 100 mln złotych. Pojawienie się dużego klienta jest bez wątpienia prawdziwym sukcesem i daje nadzieję na zwrot poniesionych nakładów.
Chcę podkreślić, że przewidywane zmniejszenie liczby pasażerów na Lotnisku Chopina w wyniku przeniesienia części ruchu do Modlina jest przez nas od dawna prognozowane i jesteśmy na to przygotowani. M.in. z tego powodu właśnie na ten rok zaplanowaliśmy przebudowę części terminala, która zmniejszy jego przepustowość. Realizacja tego zadania była by znacznie trudniejsza przy poziomie ruchu obsługiwanym obecnie.
Jestem przekonany, że warszawski rynek potrzebuje drugiego silnego portu lotniczego obsługującego połączenia niskokosztowe i Modlin doskonale wykorzysta tę szansę. Zwłaszcza, że ostatnio plany budowy Centralnego Portu Lotniczego zostały odłożone na dalszą przyszłość, a transport lotniczy w Polsce stale i dynamicznie się rozwija.”