sg
- Kwota, jaką zamierzamy zainwestować, to około 1 miliarda złotych. Zaznaczam, że ta suma nie uwzględnia wartości ziemi. Na pewno będziemy potrzebowali partnera. Nie wiemy jeszcze, jakie rozwiązanie układu biznesowego przyjmiemy, bo to okaże się w ciągu 2-3 miesięcy, ale najprawdopodobniej przyjmiemy taki model, gdzie my wniesiemy ziemię, a partner biznesowy sfinansuje większe koszty budynków. Grunty, czyli 22,5 hektara Przedsiębiorstwo „Porty Lotnicze” posiada w wieczystym użytkowaniu – tłumaczy prezes Marzec.
- Trudno oszacować zyski. Nam zależy na dywersyfikacji oferowanych przez nas usług. To się przełoży na wzmocnienie pozycji Lotniska Chopina w regionie. Zakładamy, że powinniśmy ruszyć z inwestycją w ciągu dwóch lat, to znaczy w ciągu dwóch lat chcemy, żeby powstały pierwsze budynki. Natomiast całość inwestycji rozłożona jest do realizacji w ciągu 10 lat. Oczywiście w tak długiej perspektywie możliwe, że trzeba będzie projekt modyfikować w zależności od zmian rynkowych – zaznacza Marzec.
Miasteczko biznesowe powstanie naprzeciwko Terminala 1, za hotelem Courtyard by Marriott. Aleksandra Matuszewska, kierowniczka projektu Chopin Airport City przedstawia główne założenia inwestycji: - Jest to pierwszy tego typu projekty w Polsce. Mamy świadomość konkurencji, ale dzięki badaniom rynku wiemy, że ten projekt ma potencjał, zwłaszcza w sferze biurowej. Chopin Airport City to kompleks biurowo-handlowy, ale nie tylko. To, co będzie wyróżniało to miejsce, to jego funkcje dodatkowe. Będziemy mieć rozbudowane usługi konferencyjne, ale przede wszystkim wybudujemy park. Tereny zielone mają powstać wewnątrz kompleksu. Zabudowa będzie zróżnicowana pod względem wysokości. Najwyższe biurowce będą sięgać 40 metrów – wyjaśnia kierowniczka projektu i podsumowuje: - Idea jest taka, że te tereny mają służyć nie tylko pasażerom, ale także warszawiakom.
- Co nas wyróżnia, to bliskość lotniska i skomunikowanie z miastem koleją i drogami, także połączenie z powstającą obwodnicą Warszawy. Oprócz transportu kolejowego mamy także terminal autobusów dalekobieżnych – dodaje Marzec.
Czy park w otoczeniu biurowców będzie atrakcyjny dla mieszkańców okolicy? - Wzorujemy się na lotnisku amsterdamskim. Tamten model pokazuje, że tereny parku biznesowego szczególnie w weekendy mogą być atrakcyjne dla okolicznych mieszkańców, nie tylko tych, których przyciąga widok startujących i lądujących samolotów, ale także tych, których przyciągnie oferta komercyjna – odpowiada Rynkowi Infrastruktury prezes.
Lotnisko Chopina jest zarządzane przez Przedsiębiorstwo „Porty Lotnicze”, które należy do Skarbu Państwa.