Rynek Infrastruktury
Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna Michał Marzec jest kojarzony z poprzednim ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem, a specjaliści z branży wymieniają całą listę ewentualnych powodów jego odwołania, choć doceniają rosnące zyski PPL. Mimo kilku prób od 2007 r. przedsiębiorstwo nie wybrało firmy, która przygotowałaby wymagany przez Unię plan generalny portu, czyli długoterminową strategię jego rozwoju. PPL jest też obwiniane o demonstracyjny brak zainteresowania projektem nowego centralnego lotniska dla Polski. Od dawna pojawiają się też wątpliwości w sprawie budowy wokół obecnego portu centrum biurowo-handlowego Airport City.
W biurze prasowym resortu transportu, budownictwa i gospodarki morskiej nie komentują sprawy. Jednak na giełdzie nazwisk już pojawiają się kandydaci na następcę Marca. Największe szanse daje się Tomaszowi Szymczakowi, który w przeszłości zarządzał linią Centralwings, a potem koordynował przygotowania lotnisk w spółce PL.2012. On sam nie komentuje tych doniesień – czytamy w DGP.