Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Lublin: Pociągi lotniskowe świecą pustkami

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kurier Lubelski

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Lublin: Pociągi lotniskowe świecą pustkami
fot. Port Lotniczy Lublin-Świdnik
Z pociągów lotniskowych dowożących pasażerów do Portu Lotniczego Lublin nie korzysta zbyt wiele osób. Z danych lubelskiego oddziału Przewozów Regionalnych wynika, że pociągami mogącymi pomieścić nawet 200 osób, średnio przemieszcza się maksymalnie 20 pasażerów – informuje „Kurier Lubelski”.

Tymczasem możliwość dotarcia do lotniska pociągiem określana jest jako jeden z głównych atutów jego projektu architektonicznego. Jak się jednak okazuje, pociągi niekoniecznie przypadły pasażerom do gustu. Średnia liczba osób korzystających z dojazdu do lotniska pociągiem to 8-10 osób.

 

Jak informuje „Kurier Lubelski” przyczyn takiej sytuacji może być kilka. Jedna z nich to niefortunne usytuowanie dworca w Lublinie. Ale problemem jest również rozkład jazdy pociągów, który nie zawsze dostosowany jest do operacji lotniczych. Godziny i dni lotów zmieniają się na tyle często, że kolejarze nie nadążają z modyfikowaniem rozkładu. Regulamin mówi, że o zmianach muszą oni wiedzieć przynajmniej z 40-dniowym wyprzedzeniem.

 

Tygodniowo do lotniska dojeżdża 26 par pociągów. Ich utrzymanie kosztuje około pół mln zł rocznie – płacą za to samorządowcy. Sama budowa toru dojazdowego pochłonęła 14 mln zł. Przedstawiciele urzędu marszałkowskiego zastrzegają, że jeszcze za wcześnie na oceny. I dodają, że sytuacja może się zmienić, kiedy przy dworcu PKP w Lublinie powstanie centrum komunikacyjne, zintegrowane z transportem miejskim.

 

Również eksperci twierdzą, że budowa toru kolejowego do lotniska w Lublinie to było dobre posunięcie. Zainteresowanie połączeniem będzie się zwiększać wraz z rozwojem siatki połączeń – przekonuje Paweł Cybulak, redaktor naczelny serwisu Pasazer.com. Dodaje on, że gdyby Lublin nie postawił na kolej od razu, taka potrzeba i tak pojawiłaby się za pewien czas.

 

Całość artykułu

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5