Rynek Infrastruktury
W grudniu ubiegłego roku władze lotniska podpisały umowę z firmą Lotos Tank na dzierżawę pięciohektarowego terenu lotniskowego, z dostępem do bocznicy kolejowej, będącej własnością Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL), zarządzającego warszawskim lotniskiem. Wcześniej na korzystanie z bocznicy miał wyłączność Petrolot, ale lotnisko postanowiło to zmienić.
Petrolot to spółka powołana przez Petrochemię Płock i Polskie Linie Lotnicze LOT, która do tej pory była jedynym dostawcą paliwa na warszawskim lotnisku.
Lotos Tank ma teraz możliwość wybudowania na terenie lotniska tymczasowej bazy przeładunkowej paliwa. Będzie ono dostarczane cysternami kolejowymi, a następnie przepompowywane do cystern samochodowych, którymi będzie dostarczane do samolotów.
Obecnie Lotos jest na etapie uzyskiwania poszczególnych decyzji administracyjnych. Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska został już złożony raport środowiskowy dla planowej inwestycji. Jeśli proces inwestycyjny będzie przebiegał zgodnie z oczekiwaniami, inwestycja zostanie oddana do użytku w III kwartale przyszłego roku.