Łukasz Malinowski
Terminal T1 i T2 będą połączone będą łącznikiem na poziomie I piętra. Podzielona na trzy kondygnacje naziemne oraz jedną podziemną, powierzchnia terminalu T2 wynosić będzie 39 tys. m.kw. Obiekt został zaprojektowany w taki sposób, aby możliwa była jego rozbudowa w kolejnych etapach w miarę rosnącego ruchu pasażerskiego. Najbardziej charakterystycznym elementem stało-szklanej konstrukcji nowego budynku będzie dach w swoim kształcie nawiązujący do fal morskich.
Nowy terminal pasażerski posiadał będzie 9 centralnych stanowisk kontroli bezpieczeństwa (z czego jedno stanowisko dla załóg samolotów).
Strefa odlotów w terminalu T2 posiadać będzie 8 bramek. Wraz z kolejnymi 8 w terminalu T1 łączna liczba bramek wynosić będzie 16. Bramki w terminalu T1 przeznaczone będą dla pasażerów lecących w ruchu non-schengen.
O ile wszyscy pasażerowie odlatujący z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy kontrolowani będą w centralnych stanowiskach zlokalizowanych w terminalu T2 (pasażerowie podróżujący poza strefę Schengen, po kontroli przejdą łącznikiem do bramek terminalu T1) - o tyle wszystkie przyloty obsługiwane będą przez poziom 0 terminalu T1, gdzie obecnie trwa rozbudowa stref przylotowych. Po rozbudowie, oprócz większych powierzchni sal przylotowych dostępne będą w sumie cztery, a nie jak dotychczas 2 taśmy bagażowe.
Liczba stanowisk odpraw na terminalu T2 wynosić będzie w pierwszej fazie 21 szt. (z czego 1 stanowisko dla bagaży ponadgabarytowych). Później dodatkowo funkcjonować będzie 21 kolejnych (w tym 1 stanowisko dla bagaży ponadgabarytowych).
Port lotniczy w Gdańsku w zeszłym roku oddał pięć innych inwestycji. Były to: budowa przedterminalowej płyty postojowej dla samolotów, budowa drogi kołowania, budowa systemu odprowadzania wód opadowych, budowa drogi patrolowo-technicznej, budowa bazy technicznej dla sprzętu lotniskowego oraz budowa stanowiska do odladzania samolotów. Łącznie na powyższe inwestycje wydatkowano ponad 108 mln zł netto.