Rynek Infrastruktury
Aktualnie podmiotem wykonującym działalność w zakresie zaopatrywania samolotów w paliwo lotnicze na lotnisku jest spółka Petrolot Sp. z o.o., będąca własnością PLL LOT (49 proc. udziałów) i PKN Orlen (51 proc. udziałów). Petrolot dysponuje kolejowym frontem spustowym i odpowiednią bazą paliw w sąsiedztwie lotniska, co pozwala spółce realizować obsługę statków powietrznych przy wykorzystaniu autocystern.
W takim modelu PLL LOT dostrzega pewne wady. Całość procesu zaopatrywania w paliwo realizuje jedna spółka: handluje paliwem, kontroluje infrastrukturę i świadczy usługę tankowania. Ten fakt ogranicza wpływ PLL LOT na system zaopatrywania w paliwo. Dlatego też władze lotniska przyjęły plan reorganizacji systemu dostaw.
W ramach budowy Terminala 2 wykonany został system Hydrant (system rurociągów pod płytą lotniska), umożliwiający zaopatrywanie statków powietrznych w paliwo na płycie lotniska bez konieczności korzystania z autocystern. Obecnie otwartą kwestią pozostaje połączenie systemu Hydrant z bazą paliwową. Inne działania PPL w zakresie stworzenia scentralizowanej infrastruktury zaopatrywania samolotów w paliwo obejmują przygotowania do budowy kolejowego frontu spustowego,
przez który będą odbywać się dostawy paliwa na lotnisko. Bocznica kolejowa wykorzystywana obecnie do zaopatrywania bazy Petrolotu koliduje z planowanym układem drogowym.
Jednym z elementów projektu ma być powołanie wyspecjalizowanego podmiotu do zarządzania infrastrukturą paliwową. Wybór operatora ma nastąpić w drugim kwartale 2012 r. Wejście w życie nowego modelu zaopatrzenia planowane jest na połowę 2014 roku.