Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Lotnisko Chopina zysuje dzięki zamknięciu Modlina

Dalej Wstecz
Autor:

ju

Data publikacji:
14-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Lotnisko Chopina zysuje dzięki zamknięciu Modlina
fot. arpingstone, commons.wikimedia.org
Ponad 637 tys. pasażerów obsłużyło w ubiegłym miesiącu Lotnisko Chopina. To imponujący wzrost na poziomie 9,1 proc. w stosunku do lutego 2012 roku. Na tak dobry wynik wpływ ma niewątpliwie fakt przeniesienia do warszawskiego portu operacji linii Ryanair i Wizz Air, które wcześniej operowały z Modlina.

Łącznie z Lotniska Chopina skorzystało od początku 2013 roku 1,31 mln pasażerów, czyli o 10 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tendencja wrostowa będzie się utrzymywała przynajmniej go końca maja, ponieważ wstępnie do tego czasu mają potrwać prace naprawcze na pasie startowym w Modlinie.

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku warszawski port obsłużył też więcej samolotów; w tym czasie wykonano 18,3 tys. startów i lądowań, czyli o 2,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.

 

W sumie cały ubiegły rok warszawski port lotniczy zamknął liczą 9,5 mln pasażerów. To o 2,7 procent więcej, niż w 2011 roku. Jest to rekordowa liczba w historii portu.
 
Obecny rok na Lotnisku Chopina zapowiada się niezwykle ciekawie – władze portu na inwestycje w 2013 roku planują przeznaczyć ponad pół miliarda złotych. Będą one miały istotny wpływ na zwiększenie przepustowości w porcie. W planach jest zwiększenie operacji lotniczych do 52 na godzinę, co może się przełożyć na wzrost o około 25 milionów pasażerów obsłużonych w ciągu roku.
 
- Parametr przepustowości naszego lotniska wynika z ograniczeń środowiskowych. Rozbudowa płyt odlodzeniowych również zapewni odpowiednią przepustowość w okresie zimowym. Dbamy też o zwiększenie ilości miejsc postojowych dla samolotów na płycie przed terminalem – mówił jakiś czas temu dyrektor lotniska Michał Marzec podczas posiedzenia komisji infrastruktury.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Malepszak o PKP Cargo: Nie ma powodów, żeby owijać w bawełnę

Polityka i prawo

Malepszak o PKP Cargo: Nie ma powodów, żeby owijać w bawełnę

Daniel Siwak 15 czerwca 2024

Warianty obwodnicy Tarnowa. „Wielkie oburzenie” mieszkańców

Drogi i autostrady

Itaka (Henicz): Jesteśmy bardzo zadowoleni z Radomia

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Malepszak o PKP Cargo: Nie ma powodów, żeby owijać w bawełnę

Polityka i prawo

Malepszak o PKP Cargo: Nie ma powodów, żeby owijać w bawełnę

Daniel Siwak 15 czerwca 2024

Warianty obwodnicy Tarnowa. „Wielkie oburzenie” mieszkańców

Drogi i autostrady

Itaka (Henicz): Jesteśmy bardzo zadowoleni z Radomia

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5