Mariusz W.
Zmiany związane są z przygotowaniami do zamknięcia strefy A i B terminala A, czyli starej części budynku. Od września stary terminal przejdzie gruntowną modernizację i przebudowę. Zostanie on zintegrowany z nowym (strefa C, D, E), zarówno pod względem architektonicznym, jak i funkcjonalnym. W przebudowanej części znajdzie się więcej stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa. Znajdą się tam również nowe urządzenia do sortowania bagażu.
Ze starej konstrukcji zostanie głównie szkielet. W jego miejscu powstanie szklano-stalowa część zintegrowana z resztą budynku. Stanowiska odprawy zostaną zlokalizowane pośrodku, na tzw. wyspach, czyli tak jak w nowej hali odlotów.
Dla pasażerów rozpoczęcie budowy oznacza, że o 45 zmniejszy się liczba stanowisk do odprawy – łącznie było ich 150. Przebudowa starej części potrwa do końca 2014 roku. Do zmodernizowanego fragmentu terminalu władze lotniska przebiją w tym czasie tunel dla pieszych ze stacji kolejowej. Wiosną kolejnego roku rozpocznie się kolejny etap inwestycji – remont dłuższego pasa startowego. Ten zakończy się w czerwcu.