Rynek Infrastruktury
Warszawski port doceniony został za realizację swojej strategii marketingowej, m.in. program obniżek stawek opłat lotniskowych oraz kreatywne wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z pasażerami.
Od października 2009 r. na Lotnisku Chopina obowiązuje nowy cennik opłat lotniskowy, który przewiduje cały system zniżek dla linii lotniczych, które przyczyniają się do rozwoju ruchu w Warszawie. Obniżki (nawet do 99 proc.) obejmują m.in. przewoźników, którzy po raz pierwszy uruchamiają połączenia do/z Lotniska Chopina a także przewoźników uruchamiających nowe połączenia transkontynentalne. O rabaty mogą się starać także linie lotnicze generujące największy ruch tranzytowy w warszawskim porcie.
Jeżeli chodzi o wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji – warszawskie lotnisko jest w tym obszarze jednym ze światowych liderów. Pod względem liczby fanów na portalu Facebook.com zajmuje pierwsze miejsce wśród lotnisk w Europie i ósme miejsce na świecie. Pod koniec kwietnia profil Lotniska Chopina na Facebooku obserwowało na stałe blisko 8200 osób, zaś wskaźnik aktywności fanów obserwujących profil sięgał 25 proc.
Targi i konferencje Routes to jedne z największych imprez handlowych branży lotniskowej. Bierze w nich udział około 3 tys. przedstawicieli linii lotniczych, portów lotniczych i firm związanych z branżą lotniczą z całego świata.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2010 r. z usług lotniska skorzystało blisko 8,7 miliona pasażerów co stanowi blisko 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce.