Mariusz W.
Podobnie jak w roku ubiegłym warszawski port doceniony został za realizację swojej strategii marketingowej, m.in. program obniżek stawek opłat lotniskowych oraz kreatywne wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z liniami lotniczymi.
Od października 2009 r. na Lotnisku Chopina obowiązuje cennik opłat lotniskowych, który przewiduje cały system zniżek dla linii lotniczych, które przyczyniają się do rozwoju ruchu w Warszawie. Obniżki (nawet do 99 proc.) obejmują m.in. przewoźników, którzy po raz pierwszy uruchamiają połączenia do/z Lotniska Chopina a także przewoźników uruchamiających nowe połączenia transkontynentalne. O rabaty mogą się starać także linie lotnicze generujące największy ruch tranzytowy w warszawskim porcie.
. Wyróżnienie, które otrzymaliśmy w Tallinie jest wyrazem uznania przez branżę lotniczą dla polityki wspierania linii lotniczych, którą konsekwentnie realizujemy od ponad trzech lat. Mimo kolejnych fal kryzysu, opłaty pobierane na Lotnisku Chopina należą stale do najniższych w całej Europie, co potwierdzają dane niezależnych analityków rynku usług lotniczych – mówi Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Targi i konferencje Routes to jedne z największych imprez handlowych branży lotniskowej. Biorą w nich udział przedstawiciele przewoźników i portów lotniczych, a także innych firm związanych z branżą lotniczą. Nagrody dla portów lotniczych przyznawane są na podstawie głosowania linii lotniczych.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2011 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,3 miliona pasażerów co stanowi blisko 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce.