Rynek Infrastruktury
- Nawet najlepsze procesy obsługi i wysokie oceny pasażerów nie zwalniają lotnisk, linii lotniczych i innych podmiotów biorących udział w procesie obsługi bagażu od ciągłego monitorowania i dostosowywania procedur do zmieniających się technologii i oczekiwań pasażerów - wychodząc z tego założenia IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) postanowiła uruchomić program, w wyniku którego obsługa bagażu na lotniskach stanie się bardziej przyjazna i zrozumiała dla podróżnych, a także bardziej niezawodna i mniej uciążliwa dla przewoźników.
Program realizuje 200 wybranych lotnisk na całym świecie, kluczowych – w opinii IATA – dla rozwoju transportu lotniczego. Udział w programie jest dobrowolny, ale można do niego przystąpić tylko na zaproszenie organizatora. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce i jednym z pięciu z Europy Środkowo-Wschodniej, które takie zaproszenie otrzymało.
- Przyjęliśmy je z ogromną satysfakcją i traktujemy jako wyróżnienie. Świadczy to o rosnącej pozycji Warszawy na lotniczej mapie Europy oraz wpisuje się w naszą misję, której jednym z elementów jest efektywne zarządzanie infrastrukturą lotniskową, przy zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług oraz najwyższych standardów bezpieczeństwa – mówi Michał Hofman, kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów.