ju
Samolot z Dusseldorfu przekierowano na Balice. Pozostałe poranne samoloty do Warszawy są opóźnione. Samolot z Bydgoszczy jest już opóźniony o 4 godziny i wciąż nie wyleciał do stolicy. Poranny samolot z Katowic też czeka na swoją kolej.
Samolot z Monachium ma opóźnienie prawie półtorej godziny, Helsinki – 45 minut, Zurych, Tel Awiw i Frankfurt – po pół godziny.
Każdego roku przez ponad 100 godzin mgła utrudnia pracę na Lotnisku Chopina. ILS jest systemem wspomagania nawigacyjnego, który umożliwia pilotom lądować w warunkach ograniczonej widoczności. System ten ma trzy kategorie. Większość polskich lotnisk posiada ILS najniższej kategorii, ale są lotniska jak Zielona Góra, który tego systemu nie mają w ogóle. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce, który posiada system ILS II kategorii. Umożliwia ona wykonywanie operacji lotniczych w sytuacji, gdy podstawa chmur jest na wysokości 30 metrów, a widzialność nie przekracza 400 metrów. ILS III kategorii umożliwia lądowanie praktycznie przy zerowej widzialności.
W maju bieżącego roku wybrano wykonawcę opracowania koncepcji i studium wykonalności wdrożenia na Lotnisku Chopina operacji precyzyjnego podejścia i lądowania w warunkach ograniczonej widzialności w III kat. ICAO oraz operacji startów w warunkach ograniczonej widzialności. Zadaniem zajmie się Ove Arup International Limited, które przygotuje dokumenty za 958 000 zł.
Najwcześniej ILS III kategorii pojawi się na Lotnisku Chopina w 2014 roku, dlatego że lotnisko musi się do tego odpowiednio przygotować. Za montaż urządzeń odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ale lotnisko musi zmienić oznaczenia na drogach kołowania i startowych, dochodzi też nowe oświetlenie i procedury. Również przewoźnicy muszą się do tego przygotować. Chodzi o szkolenia dla pracowników i montaż na pokładach samolotów odpowiednich urządzeń.