Mariusz W.
Obecnie połączenie kolejowe do Lotniska Chopina również funkcjonuje, ale trzeba wyjść ze stacji i przejść kilkaset metrów. Tunel skróci tę drogę. Powstał przy okazji budowy od nowa starego terminalu.
Możliwości lotniska po wybudowaniu nowego terminalu wzrosną do 20 – 25 milionów pasażerów rocznie. Koszt inwestycji to 350 – 360 mln złotych. Budowa zakończy się w 2014 roku, ale lotnisko zostawia sobie trzy miesiące na odebranie wszystkich instalacji, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz przetestowanie procedur obsługiwania podróżnych.
Oprócz terminalu, na Lotnisku Chopina trwa również budowa nowej płyty do załadowywania towarów, która podwoi możliwości portu w tym zakresie. Odremontowane są pasy startowe, działa również płyta do odladzania samolotów.
Mijający rok na Lotnisku Chopina to przede wszystkim takie wydarzenia jak uruchomienie połączeń z Dubajem przez linie lotnicze Emirates. Dzięki niemu pasażerowie zyskali połączenie niemal z całym światem, bo lotnisko w Dubaju oferuje mnóstwo możliwości przesiadania się.
Ale na lotnisku pozostała również linia Wizz Air, która mimo uruchomienia lotniska w Modlinie, nie zdecydowała się na powrót do portu.
Michał Marzec, prezes lotniska twierdzi, że w roku 2014 może udać się uzyskać podobny wynik, mimo iż Ryanair wyprowadzając się do portu w Modlinie zabrał ze sobą około miliona pasażerów, a LOT ogranicza swoją siatkę. W przyszłym roku przewoźnicy korzystający z Lotniska Chopina planują bowiem otworzyć kilkanaście nowych tras, choć część z nich będzie się dublować. Na liście pojawiła się Malaga (Norwegian), Madryt (Norwegian), Barcelona (Norwegian i Vueling), Mediolan (Alitalia), Lublana (Adria), Kolonia (Germanwings), Dubrownik (Eurolot), Zadar (Eurolot), Split (Eurolot), Belgrad, Londyn.