Mariusz W.
Dyrektor stołecznego portu Michał Marzec przypomina, że od czasu zamknięcia starego terminalu jesienią zeszłego roku, stary budynek zdemontowano i postawiono nowy. Jest już gotowy tunel, który połączy terminal ze stacją kolejową. Dzięki takiemu rozwiązaniu, będzie można przejść bezpośrednio do stanowisk odpraw pasażerskich. Na dachu montowane są panele słoneczne.
Modernizowany terminal zostanie całkowicie połączony z nowym zarówno pod względem architektonicznym, jak i funkcjonalnym. W przebudowanej części będzie więcej stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa, zostaną też zainstalowane nowe urządzenia do sortowania bagażu. W trakcie modernizacji wybudowane zostanie przejście podziemne łączące bezpośrednio halę przylotów z lotniskową stacją kolejową.
Stary terminal (dawniej nazywany Terminalem 1, a do niedawna Strefą A-B) musi zostać przebudowany, ponieważ rosnący ruch na lotnisku wymusza zwiększenie przepustowości dworca lotniczego. Ponadto budynek oddany do użytku w 1992 r. jest w złym stanie technicznym. Przecieki w dachu, czy awarie instalacji technicznych sprawiały, że komfort obsługi pasażerów był niższy od oczekiwań.