Każdy niepełnosprawny pasażer ma prawo bezpłatnie skorzystać na lotnisku z usługi PRM, która polega na asyście wyszkolonego pracownika od wejścia do terminala aż po wejście na pokład samolotu. Usługę taką na Lotnisku Chopina świadczy firma Welcome Airport Services (WAS).
- W zeszłym roku średnio dziennie obsługiwaliśmy 115 pasażerów niepełnosprawnych. Rekordowym dniem był 9 lipca kiedy obsłużonych zostało 219 osób. Łącznie w ciągu całego 2012 r. obsłużyliśmy 42 306 osób niepełnosprawnych, czyli o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej - opowiada Maciej Główka, kierownik Sekcji Obsługi PRM w Welcome Airport Services.
Do dyspozycji pasażerów PRM są dwa ambulifty (urządzenia umożliwiające wprowadzenie pasażera na wózku na pokład samolotu obsługiwanego bez rękawa), 35 wózków inwalidzkich, cztery wózki z napędem elektrycznym oraz wózek XXL dla pasażerów ważących do 200 kg. Sprzęt jest nowoczesny i najlepszej jakości. Także personel obsługujący niepełnosprawnych jest specjalnie dobierany i szkolony.
- Dzięki temu, że nasi pracownicy są bardzo dobrze przygotowani do świadczenia tego typu usługi, wszyscy pasażerowie są obsługiwani szybko i sprawnie. Personel jest gruntownie przeszkolony również z udzielania pierwszej pomocy. Kilka miesięcy temu jedna z naszych pracownic uratowała życie pasażerowi, który zasłabł na terminalu – wspomina Maciej Główka.