sg
- Wszystkie odwołania zostały oddalone - potwierdza Małgorzata Stręciwilk, rzecznik prasowy Krajowej Izby Odwoławczej. - Zarzuty podnoszone w odwołaniach dotyczyły podstaw odrzucenia ofert odwołujących się wykonawców w zakresie zaoferowania przez niech rozwiązania wariantowego co do zamawianego systemu informatycznego, zaoferowania odrębnych podsystemów zamiast wymaganego przez zamawiającego oraz zaoferowania mniejszej liczby przenośników niż oczekiwał tego zamawiający. W przypadku oferty Astaldi zarzuty dotyczyły uznania przez zamawiającego, że wyjaśnienia złożone przez tego wykonawcę co do rażąco niskiej ceny są niewystarczające – wymienia Stręczywilk.
Izba uznała także za niepotwierdzone zarzuty dotyczące Hochtief Polska w zakresie spełniania norm dotyczących trzeciego pułapu, które będą miały zastosowanie dopiero od 2014 r. i nie zaprojektowania w ramach wymaganego systemu bagażowego określonej architektury. Izba uznała, że nie było to objęte przedmiotem zamówienia.
- Potwierdził się jeden zarzut odwołujących się wykonawców co do wskazywanych przez zamawiającego niezgodności ofert z SIWZ, ale Izba uznała, że nie ma to wpływu na wynik postępowania, bo potwierdziły się inne przesłanki do odrzucenia tych ofert – dodaje rzeczniczka.
Wśród podmiotów, które zgłosiły się do przetargu znalazły się trzy konsorcja i dwie firmy: Konsorcjum firm P.R.I. Pol-Aqua, Dragados; konsorcjum Hochtief Polska, Hochtief Solutions AG; konsorcjum Strabag, Strabag AG, Ed. Zueblin AG, Zipp Bratislava oraz firmy: Karmar i Astaldi.
Modernizacja istniejącego dworca pasażerskiego (d. Terminala 1) polegać ma na jego przebudowie, rozbudowie oraz dostosowaniu do obowiązujących standardów obsługi pasażerów, bagażu, bezpieczeństwa ruchu lotniczego, a także pełnej integracji ze zrealizowaną wcześniej strefą T2 Kompleksu Terminala Międzynarodowego w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie. Zamówienie obejmuje także zaprojektowanie i wykonanie Systemu Obsługi Bagażu (BHS) zintegrowanego z systemem BHS w strefie T2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi także budowa tunelu podziemnego - pieszego połączenia istniejącej stacji kolejowej ze strefą T1 Terminala A wraz z infrastrukturą techniczną.