ju
W planach jest także rozbudowa nowej infrastruktury dla samolotów cargo, dokończenie rozpoczętej już modernizacji starej części terminala i zintegrowanie go z nowym terminalem. Przebudowa dłuższej drogi startowej planowana jest w przyszłym roku. Ma ona polegać m.in. na wzmocnieniu jej nawierzchni. Pozostałe plany to m.in. rozbudowa płyt odlodzeniowych, a także wbudowanie nowych płyt postojowych dla samolotów typu Boeing 787 Dreamliner.
- Te inwestycje, które obecnie realizujemy mają istotny wpływ na zwiększenie przepustowości na Lotnisku Chopina. Planujemy, że zwiększy się ona do 52 operacji na godzinę, co może się przełożyć na wzrost o około 25 mln pasażerów obsłużonych w ciągu roku. Parametr przepustowości naszego lotniska wynika z ograniczeń środowiskowych. Rozbudowa płyt odlodzeniowych również zapewni odpowiednią przepustowość w okresie zimowym. Dbamy też o zwiększenie ilości miejsc postojowych dla samolotów na płycie przed terminalem – mówił Marzec podczas posiedzenia komisji infrastruktury.
Marzec przypomniał też o kosztach przejęcia przez zarządzającego, czyli PPL obowiązku kontroli bezpieczeństwa od straży granicznej, co musi się przełożyć na podniesienie kosztów działalności operacyjnej na lotnisku.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce, obsługującym ruch rozkładowy czarterowy, General Aviation oraz Cargo. W 2011 roku skorzystało z niego ponad 9,3 mln pasażerów, co stanowi prawie 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Łącznie w okresie styczeń – wrzesień na lotnisku obsłużonych zostało 7,6 mln pasażerów, a więc o 5,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.