Lotnisko posiada 23 samoobsługowe kioski typu self check-in, które umożliwiają podróżnym odprawę bez konieczności zgłaszania się do tradycyjnych stanowisk odpraw. Kiosk działa w ten sposób, że identyfikuje on pasażera po podaniu np. nazwiska i numeru rezerwacji, a następnie automatycznie drukuje kartę pokładową. Bezpośrednio po odprawie pasażer może się udać do kontroli bezpieczeństwa i do samolotu.
Większość przewoźników lotniczych zachęca swoich pasażerów do korzystania z samodzielnej odprawy, a niektóre tanie linie za jej dokonanie przy tradycyjnym stanowisku pobierają dodatkową opłatę.
Odprawy można dokonać również na stronach internetowych przewoźników, korzystając z komputera lub przez telefon komórkowy. W tym drugim przypadku karta pokładowa dostępna jest jako plik MMS. Pasażer prezentuje do zeskanowania z ekranu telefonu kod paskowy.
Takie samoobsługowe stanowiska są wygodne dla pasażerów, gdyż po przybyciu na lotnisko nie muszą oni czekać w kolejce na kartę pokładową. W ciągu całego ubiegłego roku z samoobsługowych stanowisk na Lotnisku Chopina skorzystało 286 tys. osób, czyli o 31 proc. więcej niż w 2011 roku. Obecnie z takiej odprawy w stołecznym porcie mogą skorzystać pasażerowie PLL LOT, Austrian Airlines, Lufthansy, Finnair, Air France, KLM, British Airways, Turkish Airlines, Aeroflot, Alitalii oraz Swiss.