Raport przedstawia sposób zarządzania lotniskiem przez przedsiębiorstwo Porty Lotnicze i stanowi przegląd wszelkich form aktywności przedsiębiorstwa, które oddziaływają na lokalne społeczności mieszkańców, partnerów biznesowych, pracowników firmy, czy środowisko naturalne.
- Ten pierwszy raport jest wyrazem dążenia naszej firmy do przejrzystości działań, które podejmujemy. Jest wyrazem naszej troski, żeby wszyscy, którzy mają cokolwiek wspólnego z Lotniskiem Chopina rozumieli co i dlaczego robimy – wyjaśnia Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina, inicjator wydania Raportu CSR.
Z raportu wynika, że Lotnisko Chopina w świadomy sposób prowadzi dialog ze swoim otoczeniem. Potrzeby mieszkańców i partnerów biznesowych są dostrzegane i uwzględniane w strategii przedsiębiorstwa, a troska o ochronę środowiska (m.in. poprzez działania przeciwdziałające hałasowi i emisji zanieczyszczeń powietrza) jest jednym z jego priorytetów.
- Zdajemy sobie sprawę, że funkcjonowanie lotniska w granicach miasta jest uciążliwe dla jego mieszkańców i podejmujemy działania aby niwelować to zjawisko. Równocześnie pamiętamy, że port lotniczy jest katalizatorem rozwoju gospodarczego dla całego regionu i bramą, która przyciąga biznes i turystów. Musimy umiejętnie łączyć oba oczekiwania, a wskazówki, które dostaliśmy podczas przygotowywania raportu są w tym bardzo pomocne – mówi Radosław Żuk.
Autorzy raportu szczegółowo przeanalizowali roczną działalność lotniska i przeprowadzili ponad 200 wywiadów z pracownikami Portów Lotniczych, firm i instytucji współpracujących z portem lotniczym, przedstawicielami społeczności lokalnych, władz miasta oraz mediów.
Publikacja powstała w oparciu o międzynarodowe standardy raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu (Global Reporting Initiative), które umożliwiają podawanie wyników w przejrzysty i jednolity sposób pozwalający na porównywanie ich z wynikami innych przedsiębiorstw oraz wynikami z kolejnych lat.