sg
Przedsiębiorstwo „Porty Lotnicze” w styczniu ogłosiło przetarg ograniczony na tę inwestycję. Do drugiego etapu postępowania wybrano pięć firm. Wśród wybranych podmiotów znalazły się trzy konsorcja i dwie firmy: Konsorcjum firm P.R.I. Pol-Aqua, Dragados; konsorcjum Hochtief Polska, Hochtief Solutions AG; konsorcjum Strabag, Strabag AG, Ed. Zueblin AG, Zipp Bratislava oraz firmy: Karmar i Astaldi.
Firmy Warbud oraz FCC Construccion złożyły odwołania do Urzędu Zamówień Publicznych. – Spółka Warbud miała zastrzeżenia co do firm Pol-Aqua i FCC Construccion. W pierwszym przypadku zarzuty, dotyczące niespełniania warunków w zakresie przyznawania punktów się potwierdziły, ale Urząd stwierdził, że nie miały one wpływu na wynik postępowania, bo Pol-Aqua i tak by się zakwalifikowała do kolejnego etapu – mówi Małgorzata Stręciwilk, rzeczniczka Krajowej Izby Odwoławczej. – Drugie odwołanie złożyła spółka FCC Construccion i dotyczyły one firm Pol-Aqua i Ascaldi. Wnioski zostały oddalone – dodaje.
W drugiej połowie maja spośród pięciu firm zostanie wybrany wykonawca. Budowa powinna się rozpocząć na przełomie sierpnia i września. Koszt inwestycji to około 300 mln zł. Modernizacja ma zakończyć się w maju 2014 roku.
Modernizacja istniejącego dworca pasażerskiego (d. Terminala 1) polegająca na jego przebudowie, rozbudowie oraz dostosowaniu do obowiązujących standardów obsługi pasażerów, bagażu, bezpieczeństwa ruchu lotniczego, a także pełnej integracji ze zrealizowaną wcześniej strefą T2 Kompleksu Terminala Międzynarodowego w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie. Zamówienie obejmuje także zaprojektowanie i wykonanie Systemu Obsługi Bagażu (BHS) zintegrowanego z systemem BHS w strefie T2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi także budowa tunelu podziemnego - pieszego połączenia istniejącej stacji kolejowej ze strefą T1 Terminala A wraz z infrastrukturą techniczną.