W sumie w ubiegłym miesiącu z warszawskiego portu odprawiono ponad 770 tys. Był to najlepszy marzec w historii portu. Niewątpliwie na tak dobry wynik kolejny raz miały wpływ tanie linie lotnicze, które od kilku miesięcy operują właśnie ze stołecznego portu, a nie – z niskokosztowego portu w Modlinie. Ryanair obsłużył w marcu na Lotnisku Chopina ponad 102 tys. pasażerów, Wizz Air – blisko 80 tys.
Od początku 2013 roku na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało 2,1 mln pasażerów czyli o 11,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku.
W sumie cały ubiegły rok warszawski port lotniczy zamknął liczą 9,5 mln pasażerów. To o 2,7 procent więcej, niż w 2011 roku. Jest to rekordowa liczba w historii portu. Biorąc pod uwagę fakt, że tani przewoźnicy mocno podbijają statystyki na Lotnisku Chopina, a ich powrót do Modlina możliwy będzie najwcześniej dopiero w lipcu (choć i ten termin jest bardzo umowny), można się spodziewać, że 2013 rok warszawski port zakończy, przekraczając 10 mln obsłużonych pasażerów.
Obecny rok na Lotnisku Chopina zapowiada się niezwykle ciekawie – władze portu na inwestycje planują przeznaczyć ponad pół miliarda złotych. Będą one miały istotny wpływ na zwiększenie przepustowości w porcie. W planach jest zwiększenie operacji lotniczych do 52 na godzinę, co może się przełożyć na wzrost o około 25 milionów pasażerów obsłużonych w ciągu roku.
- Parametr przepustowości naszego lotniska wynika z ograniczeń środowiskowych. Rozbudowa płyt odlodzeniowych również zapewni odpowiednią przepustowość w okresie zimowym. Dbamy też o zwiększenie ilości miejsc postojowych dla samolotów na płycie przed terminalem – mówił jakiś czas temu dyrektor lotniska Michał Marzec podczas posiedzenia komisji infrastruktury.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce, obsługującym ruch rozkładowy czarterowy, General Aviation oraz Cargo.