ju
Nie pierwszy raz jest on również wyróżniany. Warszawski port lotniczy już w zeszłym roku zajął pierwsze miejsce wśród lotnisk europejskich pod względem popularności w mediach społecznościowych. Za realizację projektu „Airbus A380 na Lotnisku Chopina – budowanie społeczności” również rok temu lotnisko otrzymało wyróżnienie w konkursie o Złote Spinacze - najbardziej prestiżową nagrodę branży Public Relations w Polsce.
Lotnisko szybko zdało sobie sprawę z potencjału leżącego w socialmedia, stąd wysokie wyniki. W porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy profil lotniska polubiło ponad 8 tysięcy fanów, dziś lotnisko podwoiło już ten wynik. Ponadto wielu użytkowników pozostaje w stałej interakcji z profilem lotniska – wrzuca tam własne informacje, zdjęcia, poleca wpisy innym użytkownikom. To stawia profil w czołówce funpage’ów pod względem aktywności użytkowników.
Jeszcze w zeszłym roku pod względem aktywności użytkowników Lotnisko Chopina przewyższało profile Kuby Wojewódzkiego, Kominka czy Polskich Linii Lotniczych LOT.
Dziś profil lotniska lubi już ponad 17 tysięcy użytkowników Facebooka. Konkurs na najpopularniejsze lotnisko świata w mediach społecznościowych organizuje międzynarodowy portal branżowy Simpliflying. Warszawski port lotniczy konkuruje o tytuł z lotniskami Manchester Airport, Helsinki Airport, Kansas City International Airport, London Gatwick Airport, Aberdeen Airport i Akron Canton Airport.
Portal jednocześnie prowadzi konkurs na najlepszą linię lotniczą świata w social media. Tu próżno jednak szukać polskiego przewoźnika. Do wyboru jest siedmiu światowych gigantów, w tym jeden, który w przyszłym roku rozpoczyna rejsy do Polski – Emirates Airlines.
Na warszawskie Lotnisko Chopina można głosować do 25 sierpnia.