Mariusz W.
Każdy podmiot starający się o tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi poddaje się niezależnemu audytowi, który weryfikuje założenia polityki obsługi klienta. Zewnętrzny podmiot dokonuje oceny sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem zróżnicowanych narzędzi badawczych, m.in. badania kwestionariuszowego Customer Care Index, indywidualnych wywiadów pogłębionych czy badania Mystery Client. W roku 2012, podobnie jak w latach poprzednich, proces certyfikacji pokazał, iż Lotnisko Chopina jest firmą wyróżniającą się pod względem jakości obsługi klienta.
Godło Firma Przyjazna Klientowi jest przyznawane od 2002 r. Do tej pory udział w Programie wzięło około 1 tys. firm i instytucji. Wg badania Fundacji Obserwatorium Zarządzania znak FPK jest rozpoznawany przez ok. 7 mln osób w Polsce.
Warto również dodać, że w ubiegłym tygodniu Lotnisko Chopina otrzymało cztery gwiazdki (na pięć możliwych) w plebiscycie "Przyjazne Lotnisko" zorganizowanym przez portal Pasazer.com. Lotnisko Chopina otrzymało w głosowaniu 7,98 punktów na 10 możliwych. Punkty przyznawali czytelnicy portalu korzystający z usług portów lotniczych. W plebiscycie zwyciężyły jednak lotniska we Wrocławiu i Rzeszowie.
Ocenie poddanych zostało 11 polskich lotnisk: Lotnisko Chopina w Warszawie, Modlin, Kraków, Katowice, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Łódź, Bydgoszcz, Szczecin i Rzeszów. Pasażerowie oceniali lotniska pod kątem komfortu terminalu i rozwiązań infrastrukturalnych, szybkości obsługi, dojazdu i miejsc parkingowych, a także oferty handlowej. W sumie oddano ponad 20 tysięcy głosów.