Mariusz W.
Ostatnio w 2008 roku PLL LOT próbowały latać do Pekinu, ale skończyło się to klapą. Porażka miała związek z fatalnymi terminami na lądowania i starty z Pekinu – w środku nocy. Nie mógł też latać najkrótszą drogą, czyli nad Syberią. Teraz ma pozwolenie na loty nad Rosją, a ponadto godziny lądowań i startów w Pekinie są dużo lepsze.
Delegacja polskiego rządu będzie wkrótce rozmawiać o prywatyzacji LOT z Air China. Ale częściej wymienianym kandydatem do zakupu udziałów polskiego przewoźnika jest Turkish Airlines. „GW”, powołując się na nieoficjalne źródło podaje, że zainteresowanie kupnem LOT zgłasza też Polonia z Chicago.
Wiceminister Rafał Baniak rozważa również wprowadzenie LOT na giełdę. Ale do tego spółka musi być rentowna. W osiągnięciu pozytywnego wyniku za 2012 rok ma pomóc Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo, który kilka tygodni temu został nowym szefem rady nadzorczej LOT.
PKP Cargo przeprowadziło jedną z największych restrukturyzacji w ostatnich latach. W 2009 roku spółka miała 497,5 mln zł straty, w zeszłym roku po restrukturyzacji zarobiła 398,6 mln zł.