Dyskusja dotyczyła przede wszystkim restrukturyzacji w LOT z punktu widzenia przyszłego rynku, jaki obsługiwał będzie przewoźnik.
Z docierających informacji medialnych wynika, że będzie to restrukturyzacja naprawcza, natomiast nie wiadomo, jaki okres ma ona obejmować i ile ma trwać. Bez wątpienia przygotowywane dokumenty restrukturyzacji mają zadowolić UE w kontekście otrzymywanej przez LOT pomocy publicznej. Eksperci bardzo dobrze oceniają pomysł sprzedaży promocyjnej biletów, w szczególności z uwagi na wpływ na płynność, ale z punktu widzenia zarządzania przychodami zagadnienie wymaga szerszej analizy.
PAŻP zaprezentowała aktualne dane dotyczące ruchu lotniczego w okresie styczeń – luty 2013 roku na tle lat poprzednich a także prognozy ruchu lotniczego w Europie i w Polsce.
W dyskusji zwrócono uwagę na znaczne zmiany prognoz STATFOR dotyczące Polski Zmniejszenie prognozowanego na 2013 rok, wzrostu ruchu z +3% do +2, 3%, w prognozie z końca 2012 roku, i dalszy spadek prognozowanych wielkości do poziomu +0, 3% w najnowszej prognozie z lutego 2013.
Ponadto PAŻP zwracała uwagę na dużą zmienność liczby operacji i ciężaru samolotów operujących z polskich lotnisk regionalnych. Zagadnienie to wymaga dalszych analiz i współpracy wszystkich podmiotów w celu lepszego prognozowania operacji na poszczególnych lotniskach.