ju
– Jednak są chętni, prowadzimy rozmowy, a do końca bieżącego roku chcemy zmienić skład akcjonariatu LOT-u. Chcemy latać dalej. Myślimy o Tokio i innych, poza Pekinem, miastach Chin. Nie ma biznesu bez mobilności, a brak połączeń z Chinami stanowi barierę dalszego rozwoju polsko-chińskiej współpracy gospodarczej – tłumaczył dalej Baniak.
PLL LOT pod koniec maja uruchamiają połączenie z Warszawy do Pekinu. Azjatyckie trasy będą początkowo obsługiwane przez Boeingi 767. Docelowo mają na nich latać nowoczesne Dreamlinery. Dzięki nim uruchomione będą kolejne azjatyckie kierunki. Pierwszy Boeing 787, jak zapowiedział prezes PLL LOT Marcin Piróg, pojawi się w listopadzie bieżącego roku. W tym roku spółka dostanie jeden samolot, Anie jak wcześniej zapowiadano – trzy.
„Rynek Infrastruktury” poznał czterech wykonawców, którzy złożyli ofertę w przetargu na doradcę prywatyzacyjnego LOT-u. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.
W ogłoszeniu resort napisał, że „istnieje pilna potrzeba wyboru doradcy Ministra Skarbu Państwa w procesie przekształceń własnościowych PLL LOT, Eurolot i LS Airport Services. Aktualnie proces poszukiwania inwestora dla PLL LOT S.A. realizowany jest w trybie korporacyjnym przez zarząd spółki. Ze względu na okoliczność, że potencjalni inwestorzy zasygnalizowali również zainteresowanie nabyciem akcji PLL LOT należących do Skarbu Państwa, powstaje pilna potrzeba podjęcia czynności prywatyzacyjnych".
Pod koniec stycznia 2012 roku firma Turkish Airlines poinformowała, że jest zainteresowana przejęciem PLL LOT. Resort Skarbu przyznał, że w grudniu 2011 roku Turcy rozmawiali z MSP na temat LOT-u. Wówczas pojawiła się też informacja o drugim zainteresowanym inwestorze.
W lutym 2012 roku Marcin Piróg, prezes PLL LOT poinformował media, że potencjalny inwestor powinien zapewnić spółce dalszy rozwój, pozwalając na zachowanie loga. Wyjaśnił także, że działania spółki zbliżają ją do osiągnięcia rentowności.
PLL LOT za 2011 rok odnotował 145,5 mln zł straty. W 2010 roku była to strata na poziomie 163,1 mln zł. W bieżącym roku spółka przewiduje zysk w wysokości 52,5 mln zł.
Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji LOT, Regionalny Fundusz Gospodarczy - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.