Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Ławica: Połączenia kolejowego do lotniska nie będzie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
02-07-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Ławica: Połączenia kolejowego do lotniska nie będzie
fot. Port Lotniczy Poznań-Ławica
Samorządowcy z Poznania boją się, że po uruchomieniu połączenia kolejowego z centrum miasta na Ławicę będzie jak w Warszawie, gdzie po nowych torach jeżdżą drogie, ale puste pociągi na Lotnisko Chopina - pisze "Gazeta Wyborcza".

Jakiś czas temu przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego wspominali o budowie połączenia kolejowego do lotniska Poznań-Ławica. Zlecono nawet wstępną analizę. Wynikało z niej, że w grę wchodzą dwa warianty: pociąg na lotnisko odbijający od istniejących już torów na Szczecin, albo zupełnie nowa trasa tramwajowa wzdłuż ul. Bukowskiej.

 

Ostatnio jednak sytuacja na Ławicy uległa zmianie, port traci sporo pasażerów a ekonomiści z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu okrzyknęli poznański port źle zarządzaną inwestycją. Urzędnicy zdecydowali więc, że w najbliższych latach pociągu do portu nie będzie. Nie ma też co liczyć na nową linię tramwajową.

 

Z Ławicy korzysta obecnie 1,5 mln pasażerów rocznie. W najbliższej przyszłości liczba ta może wzrosnąć do 2-2,5 mln osób. Jeśli założy się optymistycznie, że połowa z nich będzie jechać na lotnisko z dworca, to napełnią się góra dwa pociągi w ciągu doby. Pozostałe będą jednak jechały puste.

 

Zdaniem Ryszarda Grobelnego, prezydenta Poznania w przypadku poznańskiej Ławicy doskonale sprawdza się buspas. Po przebudowie ul. Bukowskiej autobusy ze śródmieścia szybko i sprawnie docierają na lotnisko. Ułatwił on również dojazd do portu taksówką. Ponadto budowa połączenia kolejowego do Ławicy wiąże się z wysokimi kosztami. Nawet tańszy wariant, czyli dobudowa torów kolejowych i puszczenie na lotnisko szynobusów z dworca to około 40-50 mln zł.

 

Całość artykułu

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5