Laude Smart Intermodal chce zostać ważnym graczem na rynku transportu intermodalnego w całej Europie. w tym celu przygotowuje wielki plan inwestycyjny, którego wartosć przekroczy miliard złotych. Co dokładnie planuje firma?
W obliczu wyzwań, jakie niesie wojna, niepewność gospodarcza i rosnące wymagania rynkowe, Laude Smart Intermodal stawia na nowatorskie rozwiązania, które mogą zmienić oblicze europejskiego transportu. Firma nie tylko dostosowuje się do zmieniających się warunków, ale także wyznacza nowe standardy w branży intermodalnej, wprowadzając technologie, które umożliwią przewozy w konkurencyjnych cenach i czasie. Jednak to dopiero początek.
Ambitne plany inwestycyjne Laude to krok ku rewolucji w logistyce, której efekty odczują nie tylko duże firmy, ale także mniejsze podmioty. Szczegółowe plany na najbliższe miesiące oraz działania w ostatnim okresie opisał nam przedstawiciel firmy Witold Nieć.
Geopolityczne kłody
W pełni sprawne funkcjonowanie Laude Smart Intermodal jest zależne nie tylko od własnych działań firmy. Wpływ na działanie i sprawny transport mają również inne kwestie, głównie geopolityczne. Jest to ważne zwłaszcza z racji dużego udziału firmy na rynku ukraińskim.
– W Ukrainie realizujemy przewozy podczas toczącej się wojny. Jeżeli powiem, że dzieje się to pod stałym zagrożeniem ostrzału, to nie będzie w tym ani słowa przesady. Tylko determinacja naszych pracowników oraz ich zaangażowanie pozwala na rozwój – właśnie tak: na rozwój – tych przewozów. Nie mniej ważna jest elastyczność, więc zamiast mówić o trudnościach, wolimy skupiać się na wykorzystywaniu możliwości – zdradza Nieć.
Nie tylko na wschodzie jest jednak nieciekawa sytuacja. Rynek jest również trudny w Niemczech, ale i w całej Europie. Wiąże się to m. in. z zapowiadanym przez niemiecki rząd pakietem stymulacyjnym dla krajowej gospodarki, który – zdaniem Laude – przełoży się na całą wspólnotę.
Firma robi jednak wszystko, by zoptymalizować swoje działania i jak najbardziej zminimalizować ryzyka opóźnień czy też zapewnić ciągłość usług. Obecnie 99% obrotu to produkt „smart intermodal”, czyli przewozy całopociągowe dla jednego klienta, ale w tym roku jest planowane wprowadzenie nowego rozwiązania.
– W 2025 r. rozpoczynamy wdrażanie naszego nowego produktu „time for revolution” – jeden klient to nawet jeden kontener, a przewozy będą oparte na regularnych połączeniach. Lata 2025-2026 będą dla nas przejściowe, natomiast w 2027 r. chcemy już zaoferować dostęp do tak realizowanej usługi wszystkim naszym klientom i prowadzić tak zestawiane pociągi do praktycznie całej Europy – zdradza przedstawiciel Laude.
Nie tylko lider, ale kreator
Nowy produkt Laude to nie jedyny pomysł na przyszłość. Firma ma ambitne plany, by nie tylko być liderem rynku transportu intermodalnego, ale tworzyć w nim najnowsze trendy. Do tego jednak konieczne są pieniądze.
– Laude chce być kreatorem tego rynku, a nie tylko jego uczestnikiem. Przed nami wielki plan inwestycyjny przekraczający miliard złotych, a całkowicie nowe, nieznane na rynku technologie, które chcemy zaoferować, pozwalają przewieźć ładunki w konkurencyjnych dla przewoźników samochodowych cenach i czasie – mówi Witold Nieć.
Dodatkowo - jako największy operator intermodalny na Ukrainie – firma przygotowuje się na napływ ładunków do Ukrainy z Unii Europejskiej. – Patrzymy w przyszłość odważnie i pewnie. Rozwijaliśmy połączenia, modyfikowaliśmy rozwiązania w ekstremalnych warunkach wojennych, które wymagały efektywności i elastyczności. Jestem przekonany, że produkt, który przygotowaliśmy i zaoferujemy, zmieni ten rynek – dodaje.
Laude Smart Intermodal nie tylko jednak chce wzmacniać swoją pozycję w przewozach do i z Ukrainy, ale jednocześnie chce rozwijać siatkę regularnych połączeń w samej Europie. Efektem ma być połączenie Polski i Ukrainy siecią regularnych połączeń kolejowych, co dzięki wykorzystaniu ich technologii i zasobów pozwoli na efektywne i ekologiczne przewozy towarów nawet mniejszym klientom, by zmniejszyć barierę wejścia do przewozów kolejowych.
– W dalszym ciągu stawiamy na zwiększanie naszej obecności w przewozach do portów Wielkiej Odessy i z powrotem. To zresztą, razem z połączeniem Ukrainy z Unią Europejską, jeden z kluczowych elementów naszych przygotowań do okresu, gdy rozpocznie się odbudowa Ukrainy – kontynuuje przedstawiciel Laude.
Nowe rozwiązania dla general cargo
Działania te będą szły w parze z inwestycjami. Dotychczas Laude wdrożyło już wiele autorskich rozwiązań ułatwiających transport różnorodnych towarów, ale niebawem światło dzienne mogą ujrzeć nowe pomysły.
– Firma wdrożyła wiele autorskich rozwiązań ułatwiających transport różnorodnych towarów. Jesteśmy liderem w przewozie wyrobów ze stali i zbóż. Planujemy połączyć teraz te ładunki z ładunkami „general cargo”. Stworzyliśmy specjalny zamknięty system oparty na własnym taborze, mamy innowacyjne ciągniki siodłowe, naczepy, platformy kontenerowe i siedem specjalnych typów kontenerów, a to wszystko na najdłuższym odcinku, ciągnięte własnymi lokomotywami i zarządzane z poziomu przeglądarki internetowej – wymienia Nieć.
W ten projekt zainwestowano już 400 mln zł, a w ciągu najbliższych trzech lat dojdzie wspomniany miliard. – Chcąc zmienić branżę, musimy zaoferować rozwiązania najbardziej nowoczesne i innowacyjne – podsumowuje przedstawiciel Laude.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.