Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (nowy terminal) oraz z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (układ komunikacyjny i kładka łącząca terminal z parkingiem wielopoziomowym, hotelem i przystankiem kolejki). Zakończenie prac przewidziano do końca marca 2015 r.
Po rozbudowie terminal pasażerski będzie miał przepustowość do 1800 osób odlatujących/godz. i 1800 osób przylatujących/godz., co znacznie poprawi komfort podróży pasażerom korzystającym z lotniska.
- Rozbudowa budynku została zaprojektowana tak, aby w pełni zintegrować nową część obiektu z częścią już istniejącą i stworzyć obiekt o jednolitej strukturze przestrzenno-funkcjonalnej - podkreśla Jan Pamuła, prezes Kraków Airport. - Znakiem identyfikującym krakowskie lotnisko stanie się z pewnością nowa frontowa część terminalu w formie szklanego odwróconego pryzmatu. Ta bryła i mocno wychylona od pionu elewacja to elementy, które dodadzą budynkowi dynamizmu i ekspresji. Rozbudowany terminal, wraz z garażem wielopoziomowym i hotelem stanowić będą zwarty, jednoznacznie zdefiniowany układ urbanistyczny oparty na pasmowym układzie obiektów kubaturowych obudowujących główne ciągi komunikacji pieszej, samochodowej i szynowej.
Pasażerowie będą mieli do dyspozycji nową strefę odpraw biletowo-bagażowych, która została zaprojektowana na poziomie 0, częściowo jako adaptacja istniejącej części terminalu (obecna hala odbioru bagażu), a częściowo jako nowa przestrzeń. Układ tej strefy ułatwi orientację osobom poszukujących właściwych stanowisk odprawy. Łącznie zaprojektowano 34 stanowiska odpraw check-in oraz stanowisko odpraw bagażu ponadgabarytowego i stanowisko odprawy VIP.