Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Praca na budowie Morskiego Terminala Przeładunkowego wre!

Dalej Wstecz
Autor:

Grupa NDI

Data publikacji:
23-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Grupy NDI

Podziel się ze znajomymi:

Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Obecnie prowadzone są m.in. roboty podczyszczeniowe, do których wykorzystywane są wysokospecjalistyczne, nowoczesne maszyny, takie jak pogłębiarka „Kraken” czy koparka gąsiennicowa stojąca na pontonie „Osiłku”. Jednocześnie wykonywana jest konstrukcja stalowa i armatura technologiczna przyszłego terminala.

Inwestycja Grupy Orlen realizowana jest na Martwej Wiśle, tuż przy Rafinerii Gdańskiej. Jej projekt zakłada budowę 380-metrowego nabrzeża przeładunkowego, które będzie obsługiwał jednostki morskie o długości do 130 metrów, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 metrów i szerokości do 17,6 metrów. Docelowo powstaną dwa stanowiska przeładunkowe. Każde z nich będzie dysponowało czterema ramionami nalewczymi, służącymi do obsługi zbiornikowców.

Poza tym do wykonania są budynki, w których znajdzie się centrum dowodzenia nabrzeżem oraz zarządzaniem procesem przeładunkowym, a także stalowe estakady, instalacje technologiczne czy infrastruktura podziemna i pomocnicza, która połączy nowy terminal z rafinerią.

Generalnym wykonawcą tego projektu jest konsorcjum złożone ze spółek sopockiej Grupy NDI, która jest liderem oraz Biproraf, BPBM „PROJMORS” i Dipl. Ing. SCHERZER GmbH.

Co się dzieje na budowie?

– Obecnie budowa wkroczyła w etap wykonywania konstrukcji stalowej i armatury technologicznej na terenie terminala. Dostarczane są sprefabrykowane elementy konstrukcji stalowej oraz rurociągów technologicznych, które poddawane są procesowi spawania – mówi Maciej Klecha, kierownik budowy z Grupy NDI. – Dodatkowo trwają prace wykończeniowe Budynku Zaplecza Technicznego w skrócie BZT.

W budynku toczą się prace tynkarskie, montaż stolarki drzwiowej i okiennej, wykonywanie zbrojenia i betonowań posadzek, prace malarskie, czy prace instalacyjne podtynkowe z zakresu: branży elektrycznej, telekomunikacyjnej, sanitarnej oraz branży wentylacyjnej.

W tym samym czasie Generalny Wykonawca prowadzi roboty podczyszczeniowe na Martwej Wiśle. W tym celu korzysta m.in. z pogłębiarki z koparką hydrauliczną, czyli z tzw. Krakena. W akcji jest też ustawiona na specjalnym pontonie „Osiłku” koparka gąsiennicowa. Z kolei pogłębiarka, niczym odkurzacz, zabiera na swój podkład urobek z pogłębiania dna akwenu.

Oprócz sprzętów dla prac podczyszczeniach wykorzystywany jest również tradycyjny sprzęt, czyli dźwigi kołowe czy podnośniki teleskopowe do montażu elementów technologii czy konstrukcji stalowej.

Szybkie tempo prac

Budowa inwestycji rozpoczęła się na początku ubiegłego roku. Jak dotąd roboty postępowały w szybkim tempie, dzięki czemu szereg zadań już udało się zrealizować. Zakończono już tzw. żelbety na terenie nabrzeża, pomostach przeładunkowych czy pomostach komunikacyjnych. Osiągnięto stan surowy budynku BZT. Zrealizowano przepust pod ulicą Sztutowską, a także plac manewrowy w obrębie przystani niskiej we wschodniej części nabrzeża (jest to późniejsze miejsce wodowania łodzi ratunkowej). Poza tym zakończono montaż całego wyposażenia hydrotechnicznego nabrzeża, zamontowano m.in.: haki samozwalniające jednohakowe i dwuhakowe, belki oraz gumy odbojowe czy pachoły ścienne.

Wszelkie prace mają się zakończyć w 2025.

– W najbliższym czasie skupimy się na montażu konstrukcji stalowych oraz ramion nalewczych na pomostach przeładunkowych i konstrukcji rurociągów technologicznych na nabrzeżu oraz na pomostach przeładunkowych. Przed nami także realizacja nawierzchni betonowej, m.in.: na nabrzeżu oraz na ul. Sztutowskiej – wylicza Maciej Klecha kierownik budowy z NDI. – W planach mamy też montaż elementów rozdzielnic wewnątrz budynku BZT czy kontynuację prac związanych z wykonywaniem podbudów pod przyszłe nawierzchnie. Czekają nas także prace z zakresu branży sanitarnej, elektrycznej i automatycznej związanej z szeroko pojętym procesem przeładunkowym.

Większa rentowność i bezpieczeństwo

Morski Terminal Przeładunkowy Produktów Ropopochodnych poprawi rentowność i bezpieczeństwo dostaw biokomponentów do produkcji paliw (biobenzyny i biodiesela) oraz transportu produktów (olejów bazowych i paliw żeglugowych) powstających w rafinerii. Terminal odciąży też funkcjonującą na terenie zakładu bocznicę kolejową, bo to właśnie tą drogą odbywa się obecnie transport produktów między rafinerią a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi. Inwestycja powstaje na południowym brzegu rzeki Martwej Wisły, w odległości około 140 metrów na zachód od istniejącego nabrzeża. Wartość kontraktu to blisko pół miliona złotych netto.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kończy się budowa Hali Kadłubowej w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni

Intermodal i logistyka

Kończy się budowa Hali Kadłubowej w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni

Grupa NDI 18 czerwca 2024

Orlen Aviation: Wzrost sprzedaży i 17,7 mln zysku netto

Biznes i przemysł

Zmiany w zarządzie Energi

Biznes i przemysł

Zmiany w zarządzie Energi

Mikołaj Kobryński 03 czerwca 2024

IATA: Potrojenie produkcji SAF w tym roku

Biznes i przemysł

IATA: Potrojenie produkcji SAF w tym roku

Łukasz Malinowski 04 czerwca 2024

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

Intermodal i logistyka

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 30 kwietnia 2024

Zobacz również:

Kończy się budowa Hali Kadłubowej w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni

Intermodal i logistyka

Kończy się budowa Hali Kadłubowej w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni

Grupa NDI 18 czerwca 2024

Orlen Aviation: Wzrost sprzedaży i 17,7 mln zysku netto

Biznes i przemysł

Zmiany w zarządzie Energi

Biznes i przemysł

Zmiany w zarządzie Energi

Mikołaj Kobryński 03 czerwca 2024

IATA: Potrojenie produkcji SAF w tym roku

Biznes i przemysł

IATA: Potrojenie produkcji SAF w tym roku

Łukasz Malinowski 04 czerwca 2024

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

Intermodal i logistyka

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 30 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5