Mariusz W.
Nie ma żadnych oficjalnych informacji na ten temat, ale jak twierdzi Prandota, pewne kraje azjatyckie przedstawiły oferty kupna LOT-u.
W pierwszej połowie czerwca Turkish Airline wycofało się z planów kupna PLL LOT. Jak poinformował Demel Kotil, prezes tureckiego przewoźnika, powodem podjęcia takiej decyzji były przepisy unijne, które ograniczają udział zagranicznych inwestorów we władzach europejskich linii lotniczych. Ponadto, według Turkish Airlines, możliwa transakcja z polskim przewoźnikiem ograniczałaby rozwój tureckiej półki w jej średnio- i długofalowych planach.
Resort skarbu, po wycofaniu się Turkish Airlines z negocjacji, zapowiedział powrót do rozmów z pozostałymi inwetorami, zainteresowanymi kupnem PLL LOT.
PLL LOT za 2011 r. odnotowały 145,5 mln zł straty, w 2010 r. strata miała wysokość 163,1 mln zł. W br. spółka planuje zysk w wysokości 52,5 mln zł. Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji LOT, TFS Silesia - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.