Mariusz W.
Remont rozpoczął się 22 kwietnia i zgodnie z kontraktem miał trwać do 2 września. Pomimo niesprzyjającej pogody, m.in. intensywnych opadów deszczu na przełomie maja i czerwca, roboty posuwały się jednak bardzo szybko i udało się je zakończyć przed terminem.
W ramach prac remontowych dokonano m.in. wymiany nawierzchni progów drogi startowej z betonowej na asfaltobetonową. Wymiana wynikała z faktu, że beton jest m.in. trudniejszy w utrzymaniu. Na wszystkich remontowanych odcinkach drogi startowej oraz dróg kołowania ułożone zostały ścieralne warstwy asfaltu, droga zyskała też nowy system odwodnieniowy. Nadal trwa budowa nowej drogi szybkiego zjazdu S2 oraz drogi kołowania A8 i nowej płyty postojowej PPS12 - te prace zakończą się wczesną jesienią.
Ostatni poważny remont dłuższej drogi startowej przeprowadzany był prawie 30 lat temu. Dotychczasowe utrzymanie było możliwe dzięki realizowanym przez służby lotniska naprawom cząstkowym, organizowanym co roku we wrześniu. Przez najbliższe 10 lat takie remonty nie będą potrzebne.