sg
Udziały w spółce Spanair miał region Katalonii. Linie musiały zawiesić działalność po tym, jak władze w Barcelonie odmówiły dalszego dofinansowywania nierentownej linii.
Jak czytamy na Forsal.pl hiszpański przewoźnik zawiesił działalność w momencie, kiedy zmuszone do oszczędności rządy rozważają sprzedaż co najmniej sześciu innych linii lotniczych. Widoczna staje się niechęć do ratowania podupadających przewoźników, ponieważ inne sektory gospodarki potrzebują wsparcia. Redukcja bezpośredniego dofinansowania i chęć odsprzedania udziałów nowym inwestorom pojawiła się w odniesieniu do sztokholmskich linii SAS, irlandzkich Aer Lingus, a także głównych linii w Portugalii, Czechach, na Węgrzech oraz w Polsce.
Turkish Airlines zadeklarował chęć kupienia PLL LOT. Linie lotnicze zgodnie z planami resortu Skarbu maja być sprzedane jeszcze w tym roku. Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji PLL LOT, Regionalny Fundusz Gospodarczy - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.