Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Koleje Rosyjskie i Maersk zwiększają przewozy kontenerów między Europą a Azją

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Koleje Rosyjskie i Maersk zwiększają przewozy kontenerów między Europą a Azją
fot. mat. pras.
Koleje Rosyjskie zwiększą liczbę pociągów kontenerowych przez trasę transsyberyjską w ramach usługi transkontynentalnej Maersk AE19. Łączy ona, dzięki kolei, porty w Sankt Petersburgu i Wostocznym. Od 6 kwietnia pociągi jadące na wschód z ładunkiem z Europy do Azji kursują już raz w tygodniu. Natomiast częstotliwość kursów z Azji do Europy od 24 kwietnia wzrośnie do czterech w tygodniu. Do zwiększenia ekspansji przyczyniła się przede wszystkim blokada Kanału Sueskiego.

AE19 to flagowy projekt Maerska w transporcie euroazjatyckim od połowy 2019 roku. Usługa służy do przewozów towarów w kontenerach głównie między Polską, Finlandią, Holandią i Niemcami a Koreą, Chinami i Japonią. Z usługi korzystają także rosyjscy eksporterzy i importerzy. Jak podają Koleje Rosyjskie, kontenery tylko przez Rosję podróżują dwanaście dni, a całkowity czas tranzytu między portami w Azji a krajami bałtyckimi wynosi od dwudziestu pięciu do trzydziestu dni. – W przeciwieństwie od czterdziestu do czterdziestu pięciu dni w przypadku towaru przewożonego przez Kanał Sueski – podaje przewoźnik.

Od 6 kwietnia pociągi wyjeżdżające z Europy w kierunku Dalekiego Wschodu – przez porty w Sankt Petersburgu i Wostocznyj – mają zwiększoną częstotliwość z 15 dni do jednego w tygodniu. Również pociągi jadące na zachód będą kursować częściej – z trzech kursów do czterech w tygodniu. Jak podkreśla Maersk, działania podyktowane są zapotrzebowaniem na przewóz coraz większej ilości towarów z Azji. Spedytorzy Maersk uruchomią również dodatkowy statek między Pusan w Korei Południowej a portem Vostochniy na Dalekim Wchodzie Rosji na Morzu Japońskim.

– Cieszymy się, że nasi klienci uważają Koleje Rosyjskie za niezawodne ogniwo w globalnych łańcuchach logistycznych, czego potwierdzeniem jest wzrost liczby przesyłek między Europą a Azją. Będziemy nadal współpracować z naszymi partnerami, aby poprawić jakość naszych usług pod względem szybkości, produktywności i regularności transportu – mówi Aleksiej Szilo, zastępca dyrektora generalnego Kolei Rosyjskich.

Firma kontenerowa Maersk zaznacza, że rozwój usługi AE19 i wzrost przewozów między Azją a Europą był możliwy dzięki rosnącemu zaufaniu do tranzytu przez Rosję. Jak podaje firma, rosnące zainteresowanie zagranicznych parterów widać już od ostatnich dwóch lat. – Zalety rosyjskiego szlaku, w tym utrzymanie harmonogramów, przewidywalność terminów dostaw oraz szybkie odprawy w portach pozwalają sądzić, że w perspektywie długoterminowej międzynarodowy tranzyt przez Rosję wzrośnie – mówi Zsolt Katona, dyrektor generalny Maersk na Europę Wschodnią.

Usługa AE19, stworzona jako alternatywne rozwiązanie do przewozu wszystkich rodzajów towarów – w tym towarów chłodniczych i niebezpiecznych – transportowanych między UE a Azją, została uruchomiona dwa lata temu i od tego czasu stale rośnie. Maersk przewiduje możliwość dalszego zwiększania usługi, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów z Azji i Europy. AE19 został uruchomiony w lipcu 2019 roku w oparciu o infrastrukturę Kolei Rosyjskich.
Warto przypomnieć, że już w 2020 r. usługa Maerska w przewozach intermodalnych zwiększyła swoją częstotliwość z Azji na Zachód z połączenia raz na miesiąc do dwóch razy w tygodniu. – Blokada Kanału Sueskiego między 23 a 29 marca ponownie zmieniła dynamikę i skłoniła firmę transportową do rozważenia możliwości ekspansji swoich produktów – podkreślił Zsolt Katona, dyrektor generalny Maersk na Europę Wschodnią.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amber Train ponownie połączył Skandynawię z Europą Zachodnią

Intermodal i logistyka

Amber Train ponownie połączył Skandynawię z Europą Zachodnią

Przemysław Farsewicz 30 września 2022

Kolejna tura polsko-ukraińskich rozmów dotyczących tranzytu towarów

Intermodal i logistyka

MI: Mieliśmy rację w sprawie Pakietu Mobilności

Drogi i autostrady

MI: Mieliśmy rację w sprawie Pakietu Mobilności

Redakcja/inf. pras. 21 lutego 2021

Przewozy intermodalne PKP LHS w 2020 roku Chiny – Polska

Intermodal i logistyka

Ma być więcej przewozów kontenerowych w relacji Chiny – Europa

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Amber Train ponownie połączył Skandynawię z Europą Zachodnią

Intermodal i logistyka

Amber Train ponownie połączył Skandynawię z Europą Zachodnią

Przemysław Farsewicz 30 września 2022

Kolejna tura polsko-ukraińskich rozmów dotyczących tranzytu towarów

Intermodal i logistyka

MI: Mieliśmy rację w sprawie Pakietu Mobilności

Drogi i autostrady

MI: Mieliśmy rację w sprawie Pakietu Mobilności

Redakcja/inf. pras. 21 lutego 2021

Przewozy intermodalne PKP LHS w 2020 roku Chiny – Polska

Intermodal i logistyka

Ma być więcej przewozów kontenerowych w relacji Chiny – Europa

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5