Całe zadanie ma zostać przekazane do realizacji PKP PLK, która będzie beneficjentem projektu w nowej perspektywie na lata 2014-2020 i pozyska na ten cel fundusze unijne. Nie wiadomo jednak, czy w tych latach prace w ogóle ruszą. Obecnie PLK prowadzi prace związane z przygotowaniem włączenia linii na lotnisko w Modlinie do sieci torów zarządzanych przez spółkę.
Początkowo mówiło się, że inwestycja zostanie ukończona wraz z oddaniem lotniska do użytku. Ostatnio pojawiły się zapewnienia o 2015 roku. 12 grudnia 2012 r. regionalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia realizowanego pod nazwą "Budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa/Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin". Dzięki niej 17 grudnia samorząd województwa mazowieckiego mógł złożyć do wojewody mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji dla tego przedsięwzięcia, jeszcze w trybie ustawy dotyczącej Euro 2012.
Wojewoda Mazowiecki uznał jednak, że wydanie decyzji lokalizacyjnej w oparciu o tę ustawę jest niezgodne z prawem. W międzyczasie Trybunał Konstytucyjny zajął się nowelizacją i stwierdził, że po zakończeniu Euro 2012 nie można już realizować inwestycji w oparciu o nowelizację specustawy.
W sumie budowa ponad pięciu kilometrów torów i schowanej w tunelu stacji trzy terminalu lotniska w Modlinie ma kosztować około 250 mln zł. Przy okazji trzeba będzie wzdłuż torów ustawić dwa sześćsetmetrowe odcinki wysokich na pięć metrów ekranów akustycznych a także przebudować fragment północnej obwodnicy Warszawy dla tirów.