Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kolej na Okęcie: Termin zagrożony, a koszty wzrastają

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
28-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kolej na Okęcie: Termin zagrożony, a koszty wzrastają
Fot. PKP PLK
Termin oddania linii kolejowej na Lotnisko Chopina jest poważnie zagrożony. Wiceminister Andrzej Massel jeszcze kilka dni temu zapewniał, że pociągi pojadą 1 czerwca. Ponadto inwestycja podrożała o 16 mln zł.

Według informacji Rzeczpospolitej, wczoraj w tunelu odbywały się kolejne odbiory wewnętrzne. Specjaliści ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe wytknęli wykonawcy liczne niedoróbki. W ubiegłym tygodniu inwestor w ostatniej chwili odwołał podziemną prezentację tunelu dziennikarzom.

Datę oddania tunelu na Lotnisko podtrzymuje też Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji  PLK. Dyrektor kontraktu Wojciech Puścikowski z Bilfinger Berger powiedział Rzeczpospolitej wczoraj, że środa to termin zakończenia prac budowlanych.

– W tunelu trwa m.in. montaż sieci trakcyjnej, paneli ściennych i lamp – wylicza w rozmowie z Rzeczpospolitą rzecznik wykonawcy Mateusz Gdowski. – 29 lutego zgłosimy obiekt do odbiorów PKP PLK. Potem pozostaną odbiory służb państwowych i nadzoru budowlanego – twierdzi.

Niegotowe są tymczasowe drogi dojazdowe do wyjść ewakuacyjnych z tunelu, których domagają się strażacy. Ministerstwo Transportu wymusiło, że 20 marca ma je zbudować wykonawca Trasy N-S (z destruktu zamiast asfaltu). Kolejny problem: PKP chce otworzyć kładkę dla pasażerów nad N-S, ale nie ma dla niej pozwolenia na użytkowanie, więc drogowcy nie chcą brać za to odpowiedzialności.

Jak informuje Rzeczpospolita spółka PKP PLL miała zapłacić konsorcjum Bilfinger Berger, ZUE Kraków i PeBeKa Lubin 234 mln zł. Jak się dowiedzieliśmy, w wyniku aneksów cena wzrosła do ponad 250 mln zł. Inwestor dopłacał m.in. za wymianę skażonych ropą gruntów i zmiany projektowe przepompowni.

Przejazd pociągiem z PKP Śródmieście na lotnisko zajmie ok. 20 min. Łącznik miał zostać otwarty na początku 2007 r. Kolejne niedotrzymane daty to czerwiec i grudzień 2011 r. - czytamy w Rzeczpospolitej.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5