Justyna Urbaniak
Pierwszy etap udało się już zakończyć. Prace na tym odcinku polegały na całkowitej wymianie nawierzchni kolejowej toru głównego szlakowego/zasadniczego na odcinku Olsztyn – Szczytno linii nr 219 (44,38 km) oraz toru głównego zasadniczego na stacji Szczytno na linii nr 35 (0,97 km). Oprócz tego przebudowano perony, wymieniono nawierzchnię drogową na 38 przejazdach, prowadzono roboty budowlane na dwóch nastawniach, wymieniono również wyeksploatowane i wybudowano nowe urządzenia telekomunikacyjne i elektroenergetyczne. Wartość kontraktu to ponad 116 mln zł.
Otwarcie ofert w przetargu na realizację drugiego etapu inwestycji odbyło się w dniu 18 września 2014 r.. W przetargu wzięło udział siedem firm wykonawczych. Oferta Konsorcjum NDI wyniosła 61,3 mln zł brutto. Zamawiający przeznaczył na wykonanie zamówienia kwotę 68,3 mln zł brutto.
Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania. Pierwsze z nich będzie realizowane na podstawie projektu wykonawczego przekazanego przez PKP PLK. W ramach zadania zostanie wybudowane ok. 1,57 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach wraz z budową peronu, wiaty peronowej i obiektów małej architektury przy terminalu lotniczym w Szymanach.
Drugie zadanie będzie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj i będzie polegało na budowie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) ruchem na stacji w Szczytnie wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Wykonawca będzie musiał zrealizować zakres zamówienia w terminie 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Połączenie będzie więc gotowe w przyszłym roku, wraz z uruchomieniem powstającego obecnie w tym miejscu lotniska.