Mariusz W.
Jak informuje „Dziennik Polski”powołując się na nieoficjalne źródła, pisma w tej sprawie trafiły m.in. do Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice, który ma budować przystanek kolejowy przy samym lotnisku.
W dokumentach widnieje nowa data rozpoczęcia budowy – to marzec przyszłego roku. Oznacza to kolejne, pięciomiesięczne opóźnienie w realizacji inwestycji i realne zagrożenie utraty unijnej dotacji.
Jutro, 26 września PKP PLK podpisują umowę z wykonawcą. Ten przedstawi harmonogram realizacji inwestycji w systemie „projektuj i buduj”.
Największym problemem jest brak pozwolenia na budowę· Postępowanie w tej sprawie, prowadzone przez wojewodę małopolskiego, zostało wstrzymane na wniosek PKP PLK. Kolejarze nie otrzymali bowiem prawomocnej decyzji lokalizacyjnej. Udało się ją uzyskać dopiero 11 września.
Jeśli roboty faktycznie ruszą dopiero w marcu przyszłego roku, na przebudowę kolejki do Balic zostanie kilkanaście miesięcy. Inaczej unijne pieniądze na inwestycję przepadną. Przebudowa linii kolejowej Kraków – Balice ma kosztować około 240 mln zł. Unijna dotacja to ponad 170 mln zł.