Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kogo będą chciały zatrudnić PKP PLK w najbliższych latach?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
19-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kogo będą chciały zatrudnić PKP PLK w najbliższych latach?
Fot. Rynek Kolejowy
PKP Polskie Linie Kolejowe szacują swoje zapotrzebowanie na nowych, wykwalifikowanych pracowników w okresie od 2012 do 2016 r. na nieco ponad 1300 osób. Ich pozyskanie nie będzie łatwe, ze względu na brak wyspecjalizowanego, kolejowego szkolnictwa.

 W ciągu 5 lat PKP PLK chciałyby zatrudnić 350 techników dróg i mostów kolejowych, 180 techników-automatyków sterowania ruchem kolejowym oraz 780 techników transportu kolejowego - poinformowała Magdalena Jończyk, zastępca dyrektora Biura Spraw Pracowniczych, PKP Polskie Linie Kolejowe podczas pierwszego dnia konferencji "Wyzwania polskiej infrastruktury kolejowej", poświęconego problematyce szkoleń i kwalifikacji kadry odpowiedzialnej m.in. za prowadzenie ruchu kolejowego na sieci.

PKP PLK prowadzą program stypendialny, którego celem jest zachęcenie młodzieży do kształcenia na kierunkach kolejowych. Obejmuje on uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Oferuje on m.in. stypendium w wysokości od 300 do 500 zł miesięcznie, gwarancję zatrudnienia po zakończeniu szkoły oraz możliwość podjęcia studiów wyższych.

O stypendium może ubiegać się uczeń, który ukończył pierwszy semestr nauki, osiągnął w poprzednim semestrze co najmniej dobre wyniki w nauce, cechuje się nienagannym zachowaniem i kształci się na kierunku/specjalności, która została objęta programem. Po ukończeniu szkoły spółka gwarantuje zatrudnienie, a stypendysta zobowiązuje się podjąć pracę i kontynuować ją co najmniej przez okres równy okresowi pobierania stypendium.

Z PKP PLK współpracują szkoły: Zespół Szkół Transportowo-Komunikacyjnych w Lublinie (technik transportu kolejowego, dróg i mostów kolejowych, automatyk sterowania ruchem kolejowym), Zespół Szkół im. St. Reymonta z Małaszewicz (technik transportu kolejowego, automatyk sterowania ruchem kolejowym), Zespół Szkół Nr 4 ze Szczecina (technik automatyk sterowania ruchem kolejowym), Zespół Szkół Technicznych i Licealnych w Sosnowcu (technik transportu kolejowego, dróg i mostów kolejowych, automatyk sterowania ruchem kolejowym), Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej (technik dróg i mostów kolejowych), Policealna Szkoła dla Dorosłych WCE Matel Service w Warszawie (technik transportu kolejowego, automatyk sterowania ruchem kolejowym), Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 z Łodzi (technik transportu kolejowego, dróg i mostów kolejowych), Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 (technik dróg i mostów kolejowych), Zespół Szkół Nr 5 im. Tadeusza Tańskiego Zespół i Szkół Budowlano-Technicznych ze Stargardu Szczecińskiego (technik dróg i mostów kolejowych), Zespół Szkół nr 23 z Wrocławia (technik transportu kolejowego, automatyk sterowania ruchem kolejowym), Politechnika Warszawska i Wojskowa Akademia Techniczna oraz Politechnika Łódzka (kształcenie studentów dla potrzeb kolei na studiach I i II stopnia oraz studiach podyplomowych).

Dyrektorzy szkół, które kooperują z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi wskazują jednak na szereg problemów z utworzeniem kierunków kolejowych. Przede wszystkim brak odpowiedniej liczby młodych ludzi chętnych do nauki na kierunkach kolejowych, jak również brak fachowej kadry nauczycielskiej i wynikająca z tego niemożność konsultowania programów kształcenia i innych zagadnień. Ponadto brakuje środków finansowych na wyposażenie pracowni oraz literatury dedykowanej do nauki na kierunkach kolejowych oraz brak wiedzy niektórych organów prowadzących szkoły o konieczności badania kandydatów na uczniów w Kolejowych Ośrodkach Medycyny Pracy.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5