W 2013 r. Torpol osiągnął 416 mln zł przychodów ze sprzedaży. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 5,8 proc. Wynik EBITDA przekroczył 21 mln zł, a wynik netto osiągnął 5 mln zł. Spółka zakłada, że w 2014 roku jej przychody zwiększą się blisko dwukrotnie, a w ślad za obrotami pójdzie też ponadproporcjonalny wzrost zysków.
– Wejście na rynek kapitałowy to przełomowy krok w historii spółki. Staniemy się jeszcze bardziej wiarygodni dla zamawiających, pozyskamy środki na rozwój organiczny i będzie nam łatwiej sięgać po finansowanie na realizację bieżących projektów – mówi Tomasz Sweklej, prezes zarządu Torpol.
Zgodnie z przyjętym budżetem UE na lata 2014-2020, Polska otrzyma w ramach polityki spójności 72,9 mld EUR według cen stałych. Według ostatnich informacji prasowych PKP PLK, w ramach nowej perspektywy 10,5 mld EUR (ok. 44 mld PLN) środków unijnych będzie przeznaczonych na inwestycje kolejowe. W związku z tym PKP PLK. opracowały Krajowy Program Kolejowy (dokument programowy dla perspektywy finansowej 2014 – 2020), w którym ujęto projekty inwestycyjne o łącznej wartości 58,6 mld zł. Oprócz tego w myśl zapisów zawartych w „Master planie dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku” przyjętym przez Radę Ministrów przewiduje się, że łączne nakłady inwestycyjne na infrastrukturę kolejową w latach 2007 – 2030 osiągną wartość 115 mld zł.
Do najważniejszych projektów realizowanych przez Torpol w Polsce należy projekt budowy nowego dworca multimodalnego w Łodzi. Torpol jest liderem konsorcjum odpowiedzialnego za zaprojektowanie, wykonanie i oddanie do eksploatacji inwestycji obejmującej modernizację linii kolejowej Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budowę części podziemnej multimodalnego dworca Łódź Fabryczna z halą do obsługi podróżnych. Jest to największy projekt realizowany obecnie na zlecenie PKP PLK. Wartość kontraktu wynosi 1,43 mld złotych netto, z czego 40% z tej kwoty przypada na spółkę Torpol.
Drugim pod względem wielkości projektem jest modernizacja linii Rail Baltica. Torpol jest liderem konsorcjum odpowiedzialnego za zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne). Łączna wartość kontraktu to 1,3 mld złotych netto, z czego ok. 1,1 mld złotych przypada na Torpol.
Torpol realizuje strategię dywersyfikacji geograficznej, od 2010 jest obecny w Norwegii poprzez spółkę Torpol Norge. Przyjęty przez norweski rząd Krajowy Plan Transportowy na lata 2014-2023 zakłada istotny wzrost nakładów inwestycyjnych, które osiągną poziom łącznie 167,8 mld koron norweskich (NOK), czyli ponad 80 miliardów złotych. Łączna wartość kontraktów pozyskanych do tej pory przez Torpol Norge wynosi prawie 100 milionów złotych. W 2014 r.
Torpol pozyskał cztery nowe kontrakty w Norwegii, o łącznej wartości ponad 36 mln złotych. Do tej pory Torpol zrealizował w Norwegii kontrakty o wartości ponad 61 milionów złotych. Oprócz prac torowych w Oslo firma brała udział w budowie lekkiej kolei miejskiej w Bergen.
Rynek norweski zapewnia większą marżowość w porównaniu do rynku polskiego, ponieważ cena nie jest jedynym kryterium wyboru wykonawców w przetargach. Stosuje się tam także rozwiązania techniczne, które pozwalają na minimalizowanie przestojów sezonowych, a wykonawcom oferuje się wynagrodzenie za przestoje zimowe. Istnieje także możliwość dostosowania wynagrodzenia w sytuacji wzrostu cen materiałów budowlanych.