Według rzecznika PLL LOT Leszka Chorzewskiego konieczność wyregulowania jednego z elementów podwozia samolotu nie jest awarią i jest to normalna sytuacja po kilkunastu startach.
Początkowo sądzono, że niezbędne w tym celu będą specjalistyczne narzędzia, których nie ma w Polsce. Pracownicy techniczni polskiego przewoźnika przed południem rozpoczęli więc poszukiwania. Około południa spodziewano się nowego egzemplarza sprawiającej kłopoty części. Jednak po konsultacjach z technikami Boeinga przewoźnik podjął decyzję o wyregulowaniu podwozia samolotu bez konieczności sprowadzania sprzętu z zagranicy.
Jeszcze dziś loty szkoleniowe dreamlinera mają zostać wznowione. Samolot poleci najprawdopodobniej do Krakowa.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem loty szkoleniowe odbywają na polskich lotniskach w dniach od 23 listopada do 13 grudnia. W ramach szkoleń piloci LOT-u wykonują ćwiczenia startów i lądowań czyli tzw. „touch and go” oraz szkolenia przelotowe.
W dniach 23, 24, 25, 26 listopada samolot wykonywał starty i lądowania (razem 15 dziennie) w Krakowie w godzinach od 9.00 do 14.00. Ćwiczenia zostaną powtórzone także w dniach 9, 10, 11, 12, 13 grudnia. Szkolenia, ze względu na niekorzystne warunki atomsferyczne parokrotnie przesunięto do Wrocławia i Gdańska.
W dniach od 28 listopada do 8 grudnia piloci na pokładzie Dreamlinera LOT-u przejdą szkolenie przelotowe na trasach pomiędzy polskimi portami lotniczymi. Większość lotów odbędzie się na trasie Kraków–Bydgoszcz-Kraków. 2 grudnia liniowiec marzeń ma się pojawić na gdańskim Rębiechowie.
PLL LOT planuje przeprowadzić około tysiąca testów nowej maszyny przed regularnymi rejsami. 14 grudnia maszyna startuje z pierwszymi pasażerami do Pragi. Przez miesiąc maszyna będzie podróżowała do ośmiu miast w Europie – poza Pragą będą to Wiedeń, Monachium, Frankfurt, Hanower, Kijów, Budapeszt oraz Bruksela. Za Atlantyk samolot wyruszy 16 stycznia 2013 roku do Chicago. 1 lutego odbędzie się rejs do Toronto, 3 lutego – do Nowego Jorku, a 3 marca do Pekinu.