wś
Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji, budowa układu torowego łącznicy na Okęcie będzie zakończona do końca listopada – obecnie jest gotowy w ok. 90 procentach. Dodał, że trwają cząstkowe procedury odbiorcze, które mają się zakończyć w kwietniu 2012 roku.
- [Obecnie] harmonogram złożony w PKP Polskie Linie Kolejowe przez wykonawcę projektu zakłada, że zasadnicze prace budowlane będą skończone na przełomie lutego i marca 2012 roku. Zakładamy uzyskanie pozwoleń na użytkowanie obiektu do końca kwietnia 2012 roku – wyjaśnił Maciej Dutkiewicz. Procedury odbiorcze obejmą włączenie nowej linii kolejowej do istniejącej (Warszawa – Radom).
Rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji zaznaczył także podczas realizacji inwestycji natrafiono na liczne przeszkody niezależne od PKP PLK. Wśród takich przeszkód wymienił m.in. spóźnienie wykonawcy dokumentacji projektowej – firmy Sudop Praga – z jej zakończeniem o 2 lata. Spółce tej została już naliczona kara w wysokości 30 mln zł.
Wystąpiły także utrudnienia związane z trudnymi warunkami prowadzonych prac. – Podczas budowy natrafiliśmy na nieprzewidziane trudności, które sprawiły, że musieliśmy zweryfikować termin zakończenia inwestycji; między innymi: pozostałości fortu Zbarż oraz zaolejone grunty, które trzeba było usunąć – podkreślił Maciej Dutkiewicz.