Schavemaker Invest podpisał umowę na rozbudowę bocznicy swojego terminala kontenerowego w Kątach Wrocławskich. Wykonawcą został Track Tec. Inwestycja została dofinansowana środkami unijnymi z instrumentu CEF.
Najlepszą spośród 8 ofert złożył Track Tec Construction. Umowę zawarto 28 czerwca. Jej wartość netto wynosi 9 991 570 zł. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia była cena. Wszystkie prace potrwają rok.
Opisywany już przez nas przetarg ogłoszono w marcu bieżącego roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę nowego toru zdawczo-odbiorczego, przedłużenie i połączenie ze sobą kilka kolejnych, tak by ze ślepych stały się przelotowymi, oraz budowa drogi technologicznej, odwodnienia i innych elementów towarzyszących. Nowe rozjazdy na bocznicy będą przestawiane ręcznie, lecz zostaną wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Maksymalna prędkość ma wynosić 40 km/h.
Dzięki realizacji prac terminal zwiększy zdolność przeładunkową i zyska możliwość obsługi składów o długości do 740 m. Rozbudowa bocznicy pozwoli usprawnić zarówno manewry, jak i ruch pociągów na sąsiednim odcinku linii kolejowej 274 (w trakcie manewrów nie będzie już trzeba wyjeżdżać na tory szlakowe).
Terminal w Kątach Wrocławskich powstał w latach 2012-2014
w oparciu o istniejącą już bocznicę kolejową. Inwestycja została wówczas dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Również tym razem inwestor skorzystał ze środków Unii Europejskiej, choć już z innego programu – z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Terminal w Kątach jest przypisany do dwóch przebiegających przez Polskę kolejowych korytarzy towarowych (RFC5 Bałtyk – Adriatyk i RFC8 Bałtyk – Morze Północne).