Mariusz W.
Obiekt ma być wizytówką regionu witającą i żegnającą gości z całego świata. - W przeciągu najbliższych lat należy spodziewać się znaczącego wzrostu wizyt w regionie delegacji wymagających wysokiego standardu obsługi. Podyktowane jest to faktem realizacji znaczących inwestycji związanych z rozwojem zaplecza dla instytucji kultury (budowa siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i Muzeum Śląskiego), Hali „Podium” w Gliwicach, czy też Centrum Kongresowego w Katowicach. Organizowane w nich wydarzenia staną się magnesem przyciągającym do województwa śląskiego gości wymagających najwyższych standardów obsługi. Większość z nich przybywać będzie do regionu poprzez pyrzowickie lotnisko, powiedział Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Budynek Terminala GA zaprojektowano na linii nowo wytyczonej granicy lotniska i terenów publicznych. W obiekcie ze względu na charakter obsługiwanych pasażerów mają być oferowane najwyższe standardy obsługi na które składają się: krótki czas odpraw pasażerów i bagażu, sprawne załatwienie formalności granicznych i celnych, komfortowo wyposażone wnętrza zapewniające pasażerom relaks i wypoczynek po podróży i przed podróżą, profesjonalną obsługę w strefie operacyjnej oraz dogodnie usytuowany parking bezpośrednio przy terminalu GA.
Wyraz budynku kształtują wysokiej jakości materiały. Wszystkie płaszczyzny ścian zachodnich i wschodnich wykończone zostały wielkoformatowymi panelami aluminiowymi tworzącymi gładką płaszczyznę o równomiernym podziale. Płaszczyzny ścian północnych i południowych wykończone zostały aluminiowymi pionowymi łamaczami światła, nadając im charakterystyczną głębię i wielopłaszczyznowość.
Wnętrze obiektu ma charakteryzować się przestrzenią, dzięki otwartemu holowi głównemu posiadającemu bezpośredni dostęp do wszystkich ogólnodostępnych funkcji budynku. Wejście naprzeciwko głównej lady recepcyjnej, powiązane ze strefami wypoczynkowymi, zapewniającymi wysoki komfort i jakość obsługi oczekiwaną przez najbardziej wymagających klientów.
Koncepcja zakłada, że terminalowi General Aviation towarzyszyć będzie niezbędna infrastruktura liniowa w postaci płyty postojowej dla samolotów kodu „A” i „B”.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA decyzję o realizacji przedstawionej koncepcji terminalu General Aviation uzależnia od efektów rozmów z prywatnymi właścicielami samolotów business-jet i największymi firmami oferującymi przeloty tego typu maszynami oraz od efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia.