Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Kampania marzeń wokół dreamlinera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kampania marzeń wokół dreamlinera
fot. PLL LOT
Medialny festyn, jaki rozpętał się wokół dreamlinera z okazji jego dołączenia do floty PLL LOT, to idealna kampania PR-owa dla przewoźnika. Na szumie medialnym zaoszczędził on bowiem kilkadziesiąt milionów złotych – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Boeing 787 Dreamliner wylądował na warszawskim Lotnisku Chopina w czwartek, 15 listopada. O wydarzeniu rozpisywały się wszystkie media, a kampania promocyjna nowej maszyny rozpoczęła się już na początku tygodnia. Większość traktowała o zaletach „liniowca marzeń” i przedstawiała relację jej przylotu z Seattle- transmitowanym przez wszystkie telewizje informacyjne. Jak przypomina „DGP”, gdy japońska ANA dostała swojego dreamlinera, „Wall Street Journal” rozpisywał się na tema niedoróbek maszyny. U nas zapomniano nawet o tym, że samolot, z winy producenta, został dostarczony do Polski z czteroletnim opóźnieniem.

 

Tymczasem cztery lata zwłoki to sporo czasu dla przewoźnika, który boryka się z poważnymi problemami finansowymi, a wprowadzenie nowych maszyn do floty dożo wcześniej mogło wyprowadzić go na prostą. Nie da się ukryć, że za trudną sytuację LOT odpowiedzialny jest w dużej mierze kontrakt z Boeingiem. Z szacunków polskiego przewoźnika wynika, że przy podobnym obłożeniu jak teraz, spółka może znacząco poprawić rentowność działalności.

 

Jak poinformował „DGP” anonimowy pracownik uczestniczący w działaniach promocyjnych LOT-u, kampania wokół dreamlinera rozpoczęła się już na początku roku. Jej koszty sięgają kilkudziesięciu milionów złotych. Jednak równie duże efekty przyniosły działania PR-owe, na które nakłady są dużo mniejsze.

 

LOT jest pierwszą europejską linią, która będzie wykorzystywać Dreamlinery. Dzięki nowym maszynom polski przewoźnik będzie mógł poszerzyć siatkę długodystansowych połączeń, m.in. do Azji. Do marca przyszłego roku LOT otrzyma kolejne pięć maszyn tego typu. Niedługo później – trzy ostatnie Dreamlinery.

 

Pierwszy komercyjny lot zaplanowano 14 grudnia z Warszawy do Pragi. Przez miesiąc maszyna będzie podróżowała do ośmiu miast w Europie – poza Pragą będą to Wiedeń, Monachium, Frankfurt, Hanower, Kijów, Budapeszt oraz Bruksela. Za Atlantyk samolot wyruszy 16 stycznia 2013 roku do Chicago. 1 lutego odbędzie się rejs do Toronto, 3 lutego – do Nowego Jorku, a 3 marca do Pekinu.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT ogłosił nową strategię. 110 samolotów w 2028 r. i nowe kierunki

Biznes i przemysł

LOT ogłosił nową strategię. 110 samolotów w 2028 r. i nowe kierunki

Łukasz Malinowski 05 października 2023

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LOT ogłosił nową strategię. 110 samolotów w 2028 r. i nowe kierunki

Biznes i przemysł

LOT ogłosił nową strategię. 110 samolotów w 2028 r. i nowe kierunki

Łukasz Malinowski 05 października 2023

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5