Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Jest przetarg na przebudowę rampy Ro-Ro w Szczecinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-08-2024
INTERMODAL I LOGISTYKA
Jest przetarg na przebudowę rampy Ro-Ro w Szczecinie
fot. Kapitel (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił przetarg na przebudowę rampy Ro-Ro w porcie morskim w Szczecinie w ramach projektu budowy multimodalnego węzła przeładunkowego na wyspie Ostrów Grabowski, realizowanego ze wsparciem ze środków unijnych w ramach instrumentu CEF Mobilność Wojskowa. 

Port morski w Szczecinie za sprawą realizowanych obecnie inwestycji zmienia swoje oblicze. Aktualnie na zaawansowanym etapie znajdują się prace związane z przebudową nabrzeży i budową nowych, w efekcie czego możliwa będzie obsługa statków o zanurzeniu na poziomie 11 metrów, czyli największych, jakie mogą pokonać tor wodny Szczecin – Świnoujście, który w ostatnich latach został pogłębiony do 12,5 metra. Prace te toczą się zarówno w rejonie Basenu Kaszubskiego, jak i Kanału Dębickiego.

Kanał Dębicki dzieli połączone groblą wyspy Łasztownia i Ostrów Grabowski. Z uwagi na znaczną szerokość owej grobli na pierwszy rzut oka można odnieść wrażenie, że w istocie jest to jedna wyspa. O ile Łasztownia jest zagospodarowana, Ostrów Grabowski jest jednym z najbardziej perspektywicznych obszarów rozwojowych w szczecińskim porcie morskim. Obecnie funkcjonuje tu tylko Nabrzeże Fińskie, przy którym znajduje się mały terminal kontenerowy, natomiast Nabrzeże Norweskie i Nabrzeże Duńskie znajdują się w trakcie realizacji. Ich łączna długość wyniesie 1000 metrów. Wiadomo już, że przy pierwszym wśród wyżej wymienionych nowych nabrzeży powstanie terminal zbożowy. To jednak nie koniec inwestycji na Ostrowie Grabowskim.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w maju, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych na kwotę 4,3 mln euro w ramach instrumentu CEF Mobilność Wojskowa na budowę multimodalnego węzła przeładunkowego, który powstanie właśnie na Ostrowie Grabowskim. Częścią inwestycji o łącznej wartości 8,7 mln euro jest budowa kolejowej stacji przeładunkowej o powierzchni ok. 11 tys. m2 i nośności 100 kN/m2. Ma ona powstać w rejonie istniejącej, czterotorowej i zelektryfikowanej bocznicy kolejowej. Będzie dostosowana do obsługi przeładunków z dwóch pociągów o długości do 750 metrów jednocześnie.



Kolejna część inwestycji obejmie przebudowę istniejącej rampy Ro-Ro, która znajduje się u zbiegu Nabrzeża Fińskiego i Nabrzeża Spółdzielczego, położonego na Łasztowni. Zostanie ona poszerzona z 25 do 32 metrów. Z myślą o poszerzeniu dostępu do rampy Ro-Ro przebudowana zostanie również płyta nabrzeża. W efekcie możliwa będzie obsługa największych statków Ro-Ro na świecie, czyli o 11-metrowym zanurzeniu, 240 metrów długości całkowitej i szerokości do 34 metrów. Powstała infrastruktura będzie służyć nie tylko komercyjnemu transportowi intermodalnemu, ale również obsłudze przeładunków sprzętu wojskowego. ZMPSiŚ ogłosił właśnie przetarg na wykonanie zadania.

Jak czytamy w opisie zamówienia, do zadań wykonawcy należeć będą rozbiórka zachodniej części rampy, rozbiórka oczepu Nabrzeża Spółdzielczego na długości ok.8 metrów (to na nim wykonane zostanie poszerzenie rampy), wprowadzenie nowych pali fundamentowych pod płytą nabrzeża, wykonanie przedłużenia rampy w postaci płyty żelbetowej wraz z wyposażeniem, poszerzenie drogi dojazdowej do rampy oraz przebudowa instalacji elektrycznych i kanalizacji deszczowej. Do zadań wykonawcy będzie należało również wybudowanie drogi tymczasowej na czas realizacji robót budowlanych, a także uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Zadanie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy. Okres rękojmi i gwarancji jakości dla robót budowlanych ma natomiast wynieść 60 miesięcy, począwszy od sporządzenia protokołu odbioru końcowego wykonanych prac, z którego wynikać będzie, że kontrakt został zrealizowany bez istotnych zastrzeżeń. Jedynym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena. Będzie można je składać do dnia 8 października bieżącego roku do godziny 10:00. Ich otwarcie nastąpi pięć minut później.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Port Gdańsk przeładował mniej węgla kamiennego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przeładował mniej węgla kamiennego

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2024

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Port Gdańsk przeładował mniej węgla kamiennego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk przeładował mniej węgla kamiennego

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2024

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5