Jak informuje Areva, pojazd FMV składa się z ciągnika i przyczepy z sondą mierzącą dawkę napromieniowania oraz urządzeniem do pomiaru zanieczyszczenia terenu. Dane zanieczyszczeń są zapisywane wraz z danymi GPS, umożliwiając precyzyjne odwzorowanie aktywności obszarów monitorowanych. Badania terenowe przeprowadzane w Japonii przez kilka tygodni zostały zakończone prezentacją dla użytkowników niedaleko tzw. „strefy 20km”.
Ponadto, wraz z japońskimi partnerami Atox i Pasco, Areva opracowuje bezzałogowy śmigłowiec, który będzie monitorował zanieczyszczenia na obszarach leśnych. Korzystając z połączenia umiejętności inżynieryjnych firmy Areva, specjalistycznej wiedzy kartograficznej firmy Pasco oraz operacyjnego doświadczenia zdalnego sterowania firmy Atox, śmigłowiec ten pozwoli na odwzorowanie poziomu skażenia w regionach, które nie są dostępne dla człowieka lub pojazdów lądowych.
- Te innowacyjne techniki sporządzania szczegółowych map promieniotwórczości zanieczyszczonych obszarów po raz kolejny dowodzą, że Areva jest nadal zdeterminowana, by przyczyniać się do odbudowy regionu Fukushimy i pozostać strategicznym partnerem przemysłu jądrowego w Japonii - powiedział Luc Oursel, CEO firmy Areva, podczas wizyty w Japonii.