Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jakie pociągi do lotniska w Świdniku?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Data publikacji:
08-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jakie pociągi do lotniska w Świdniku?
Fot. Rynek Infrastruktury
Województwo lubelskie zamawia trzy autobusy szynowe do przewozu pasażerów na lotnisko w Świdniku. Ze specyfikacji zamówienia wynika, że będą one wyposażone w klimatyzację, monitoring, miękkie fotele, a w przyszłości prawdopodobnie będzie można w nich skorzystać z bezprzewodowego internetu.

Wnętrze każdego pojazdu zamawianego przez województwo lubelskie będzie jednoprzestrzenne, bezprzedziałowe, tylko w standardzie klasy drugiej. Co najmniej 35 proc. powierzchni podłogi ma być obniżona do wysokości 600 mm od główki szyny. Pociągi będą oferowały co najmniej 250 miejsc dla podróżnych ogółem, w tym co najmniej 120 miejsc siedzących. Przynajmniej 2 proc. miejsc przeznaczonych będzie dla osób z ograniczoną możliwością poruszania, czyli matek z dzieckiem i inwalidów. Ponadto, wpociągach znajdzie się stanowisko do przewozu co najmniej 6 rowerów (wieszaki rowerowe).

 

Układ miejsc będzie jeszcze podlegał uzgodnieniom między zamawiającym a producentem. Wiadomo już jednak, że pasażerowie będą siedzieć na miękkich, profilowanych, wysokich fotelach zapewniających personifikację miejsca. Dla każdych 4 miejsc będzie przypadał jeden stolik podokienny. Gniazdka elektryczne 230V do zasilania laptopów i ładowarek telefonów komórkowych będą się znajdować co drugi rząd siedzeń.


W każdym pojeździe, w strefie drzwi wejściowych, zainstalowane będą elektroniczne automaty do sprzedaży biletów (po jednym automacie w każdym członie pojazdu). Wykonawca będzie musiał także przygotować pojazd do montażu w pociągach internetu bezprzewodowego. Każdy pociąg będzie posiadał jedną toaletę, w układzie zamkniętym. Wymiary przedziału WC powinny być przystosowane do samodzielnego korzystania przez pasażerów na wózkach inwalidzkich.


System informacji pasażerskiej w pojeździe będzie się składał z urządzeń wizualnych i dźwiękowych. Tablice informacyjne w środku pojazdu mają być widoczne przez co najmniej 90 proc. pasażerów podróżujących na miejscach siedzących, przy czym po dwa wyświetlacze znajdą się na pewno na obu czołach pojazdu oraz po bokach. Dodatkowo zamontowane będą dwa wyświetlacze reklamowe. System informacji głosowej będzie się składał z rozwiązań technicznych zaproponowanych przez wykonawcę.


Pojazdy będą wyposażone w system monitoringu całego wnętrza pojazdu i sytuacji na przystankach (kamery na ścianach bocznych pojazdu), a także po jednej kamerze umieszczonej centralnie w kabinie maszynisty, w kierunku jazdy, (obejmującej przestrzeń kabiny łącznie z pulpitem) z zapisem zdarzeń w sposób niedostępny dla osób prowadzących pojazd.

 

Pociągi będą poruszały się z maksymalną prędkością eksploatacyjną 120 km/godz. Przyspieszenie rozruchu dla pojazdu z kompletem pasażerów ma wynosić nie mniej niż 0,5 m/s2 w zakresie prędkości od 0 – 40 km/godz. Natomiast opóźnienie hamowania ma nie przekraczać 1,0 m/s2. Planowany przebieg dzienny każdego pojazdu wynosi minimum 600 km. Pojazd powinien być przystosowany do montażu urządzeń Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS, poziom 2.

 

Zakup pociągów zostanie dofinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013. Oferty można składać do 11 września 2012 r. Jedyne kryterium wyboru oferty stanowi najniższa cena. Zamówienie ma zostać realizowanie do końca września 2013 r.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5