Mariusz W.
Od czerwca 2014 roku z Lotniska Warszawa/Modlin będzie można podróżować do Lanzarotte i Barcelony (El Prat) w Hiszpanii, Faro i Lizbony w Portugalii, tureckiej Antalyi i Bodrum, Chanii w Grecji oraz bułgarskiej Warny. ITAKA wszystkie rejsy do Lizbony będzie oferować wyłącznie z podwarszawskiego lotniska.
Rejsy będą wykonywane przez samoloty Airbus 320 i Boeing 737-800. Każdy z rejsów będzie wykonywany raz w tygodniu. Przewiduje się, że na mocy umowy w sezonie letnim port lotniczy obsłuży dodatkowo ok. 20 000 wylatujących pasażerów.
- Od dzisiaj możemy mówić, że operacje z Modlina wybierają najwięksi. Po największej regularnej linii lotniczej w Polsce, wybrało nas największe biuro podróży. Podpisanie umowy z ITAKĄ to przykład skutecznej realizacji naszej strategii. W ten sposób rozpoczynamy stałą obsługę przewoźników czarterowych co zgodnie z planami inwestorów ma być jednym z filarów biznesowych lotniska. Tym bardziej cieszymy się, że zaczynamy od obsługi największego biura - powiedział Piotr Okienczyc, prezes zarządu spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin.
Lotnisko Warszawa/Modlin to port lotniczy dedykowany obsłudze przewoźników niskokosztowych oraz linii czarterowych. Lotnisko posiada pełną infrastrukturę jak i możliwość operacji przez całą dobę. Port jest dobrze skomunikowany ze stolicą i okolicznymi miastami oferując wiele form dojazdu m.in. Kolejami Mazowieckimi, ModlinBusem, a także autobusowymi liniami dalekobieżnymi. Dla podróżujących własnym transportem, port oferuje parking z ok. 1000 miejsc. Za pośrednictwem irlandzkiego przewoźnika Ryanair oferuje w sezonie zimowym połączenia z 17 portami lotniczymi w Europie, a od kwietnia 2014 r. z 30 w tym z dwoma portami krajowymi we Wrocławiu i Gdańsku. Obecnie Lotnisko Warszawa/Modlin obsługuje średnio 24 loty dziennie co daje ok 4 000 pasażerów. Na początku listopada br. port powitał milionowego pasażera. W ciągu roku Lotnisko planuje obsłużyć ponad 1,5 mln podróżnych, co plasuje je na 6 miejscu pod względem ruchu pasażerskiego w Polsce.